اخبار

پیام تبریک معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت روز جهانی سفیران سلامت

پیام تبریک معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت روز جهانی سفیران سلامت
 
 
دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه فرا رسیدن چهاردهم آذرماه روز جهانی داوطلب (سفیران سلامت) را با شعار " ترویج فرهنگ داوطلبی کلید تقویت انسجام و عدالت در بهداشت" با ارسال پیامی بدین شرح تبریک گفت. 

 

به نام خدا

توجه به مناسبت های ملی فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب جامعه برای مشارکت های داوطلبانه در توسعه پایدار سلامت و قدردانی از خدمات داوطلبانه می باشد. 
یکی از موفق ترین برنامه های اثر بخش در حوزه بهداشت در جلب مشارکت مردم در برنامه ارتقای سلامت ، برنامه داوطلبین سلامت ( سفیران سلامت محله) می باشد. این برنامه، استعداد، توانمندی و برجستگی حضور فعال در برنامه های تحول سلامت را پس از سال ها تجـربه کسـب نمـوده است.

 

داوطلبان و سفیران سلامت از بطن و جنس خود مردم‌ هستند که با زبان اهالی دیارشان آشنا، و ضمن برقراری ارتباط مناسب، به طریقی صمیمانه، برنامه های مربوط به پیشرفت سواد سلامت جامعه همچون خود مراقبتی را آموزش داده و موجب شکوفایی هرچه بیشتر سلامت می شوند.

 

بی شک ارتقای سطح سلامت بدون مشارکت تک تک افراد جامعه حاصل نمی شود و از سازمانها و نهادها انتظار می رود که به شیوه های مختلف زمینه سهیم شدن مردم در فرایند ارتقای سلامت را در عرصه های گوناگون به ویژه ارایه خدمات بهداشتی فراهم کنند.

شرکت در فعالیت های داوطلبانه با تقویت امید و همبستگی اجتماعی زمینه ساز ارتقای کیفیت زندگی و سطح سلامت افراد جامعه و در نهایت توسعه می شود. 

 

 روزجهانی داوطلب فرصتی جهت ترغیب و حمایت از خدمات داوطلبان نظام سلامت است. در این مناسبت فرصتی فراهم خواهد آمد تا با ایثارگران عرصه سلامت جامعه ( داوطلبان سلامت ) همراه شویم و بار دیگر ازخدمات ارزنده و داوطلبانه آنها در عرصه مداخلات جامعه محور تشکر و قدردانی نماییم .

 

امسال نیز به منظور ترویج و توسعه فعالیت های داوطلبانه و مشارکت اجتماعی در حل چالش های توسعه انسانی و سلامت محلات با شعار" ترویج فرهنگ داوطلبی کلید تقویت انسجام و عدالت در بهداشت" این روز را گرامی می داریم.

 

دکتر ابراهیم شکیبا

معاون بهداشتی دانشگاه

 
۱۴ آذر ۱۴۰۱ ۰۸:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید