اخبار

راه های کاهش درد رویش دندان در کودکان

راه های کاهش درد رویش دندان در کودکان
 
 
یک متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوان گفت: اگر کودک شما افزایش بزاق به صورت غیر طبیعی دارد و همچنین بزاق او چسبناک شده، اغلب نشانه آن است که کودک در حال رویش دندان جدید است.
 
دکتر شکوفه نوبهار طی گفتگویی با سرویس علمی ، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه گفت: در این بازه کودک کمی عبوس و بد قلق می‌شود؛ چرا که این رویش با درد و کلافگی همراه است.
 
 این عضو هیئت علمی دانشگاه به ذکر نکاتی برای تسکین درد رویش دندان کودکان پرداخت و گفت: رینگ (حلقه) دندانی یخ زده (وسیله ای پلاستیکی جهت تسهیل رویش دندان ها) درد رشد و رویش دندان ها را کم کرده و کودک را تسکین می‌دهد.
 
وی با اشاره به تاثیر هویج و موز یخ زده نیز در این خصوص نیز گفت: موز یخ زده روش درمانی مناسبی برای لثه‌های ملتهب و آسیب دیده‌ی کودکان است و اگر کودک شما هویج یخ زده را گاز بزند، باعث کاهش دمای لثه و کاهش کلافگی کودک می‌شود.
 
دکتر نوبهار استفاده از قاشق سرد فلزی را بسیار موثر دانست و گفت: می توانید تعدادی قاشق را در یخچال نگه دارید یا اینکه یک قاشق فلزی را در آب یخ بگذارید تا سرد شود و به کودک بدهید تا کودک در هنگام بی قراری آن را در دهانش قرار دهد. این کار درد لثه و التهاب آزارنده‌ی آن را کاهش می‌دهد.
 
وی همچنین افزود: برخی اوقات کودکان در حال رویش دندان، از جویدن دستمال مرطوب یخ زده لذت می‌برند و آزردگی لثه شان کاهش می‌یابد.
 
به گفته وی قرار دادن تکه‌های کوچک در یک کیسه پارچه‌ای و و سپس گره زدن آن نیز می‌تواند روش ایمنیث برای کاهش درد ناشی از التهاب لثه بدون خطر یخ زدن بیش از حد لثه‌های کودک باشد.
 
دکتر نوبهار با بیان اینکه در آغوش داشتن کودک و ماساژ دادن ملایم لثه‌های او می‌تواند آرامش را برای کودک در این دوران سخت فراهم کند گفت: فقط احتمال دارد کودک انگشتان شما را گاز بگیرد، البته این گاز گرفتن‌ها خیلی آزار دهنده نیست.
 
وی به یک باور غلط درباره رویش دندان های کودک اشاره کرد و گفت: قدیمی‌ها برای تسکین درد و خارش ناشی از رویش دندان ها در کودکان، قند روی لثه کودک می‌ساییدند؛ این کار اشتباه است زیرا هم موجب آسیب به لثه شده و هم منجر به شیرین شدن ذائقه کودک خواهد شد.
۱۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید