اخبار

معاون پرستاری وزارت بهداشت : کرونا تصویر اجتماعی کادر درمان به ویژه پرستاران را در میان مردم جلوه گر کرد

معاون پرستاری وزارت بهداشت : کرونا تصویر اجتماعی کادر درمان به ویژه پرستاران را در میان مردم جلوه گر کرد
 
دکتر عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا باوجود همه مشکلاتی که ایجاد کرد، تصویر اجتماعی کادر درمان به ویژه جامعه پرستاری را درمیان مردم جلوه گر کرد و این یک فرصت طلایی تاریخی برای همه پرستاران بود.
 

وی در آئین گرامیداشت روز پرستار که در اسلام آبادغرب برگزار شد گفت: آنچه که امروزه در مداوای بیماران اهمیت دارد، این است که خدمات پرستاری را نباید فقط مختص بیمارستان کرد و باید بسیاری از این خدمات در منزل بیماران ارائه گردد؛ این کار موجب جلوگیری از هدر رفت منابع و انرژی در بیمارستانها می شود.

 
دکتر عبادی گفت: توسعه مراقبت پرستاری در منزل مشروط بر پوشش خدمات بیمه ای همکاران، از اولویتهای معاونت پرستاری وزارت بهداشت است و باید به آن توجه ویژه ای داشت.
 
وی اظهار داشت: در کل کشور هشت میلیون سالمند وجود دارد که اگر سالمندانی که نیازمند خدمات پرستاری هستند، در منزل خدمات به آنان ارائه گردد و محصور به بیمارستانها نشوند، به نفع اقتصاد کشور خواهد بود و موجب اشتغالزایی نیز می شود.
 
به گفته وی مراکز تربیت پرستاری از ۳۰ مرکز در قبل انقلاب به ۲۰۷ مرکز تا به امروز رسیده است و اخیرا هم یک مرکز در اسلام آباد غرب استان کرمانشاه راه اندازی شده است.
 
دکتر عبادی گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری از آبان ماه امسال به صورت علی الحساب پرداخت شد و این نکته را باید توجه داشت که پرداختهای بعدی مبتنی بر ثبت در HIS ثبت می باشد.
 
 
۱۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید