اخبار

برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
 
نشستی با عنوان « رنسانس اسلامی؛ امکان یا امتناع؟ » در راستای دانش افزایی اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سالن اجتماعات بوستان  دانشگاه برگزار شد.
 
در این نشست که به‌همت دبیرخانه بیانیه گام دوم معاونت فرهنگی و دانشجویی و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، با تدریس پروفسور همایون همتی دکترای ادیان و عرفان و فوق دکترا از دانشگاه بیلفلد آلمان برگزار شد .
مسئول و معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون فرهنگی و دانشجویی، معاونین دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، روسای دانشکده ها، اساتید هیات علمی، مدیر فرهنگی و فوق برنامه، مدیران فرهنگی دانشکده‌ها، مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم و همچنین مسئولین، کارکنان و دانشجویان  حضور داشتند.
 
پروفسور همتی که دارای دکترای ادیان و عرفان، کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی، کارشناسی فلسفه و حکمت اسلامی و فوق دکترا از دانشگاه بیلفلد آلمان و استاد ادیان و عرفان دانشگاه‌های تهران است گفت:  رنسانس اسلامی یک بحث کاملا مثبت و مورد تایید همه‌ی دوستداران علم و فرهنگ است و بعد از انقلاب تاکنون همواره گروه‌های مختلفی به مسئله‌ی رنسانس توجه نموده و برای پیاده‌سازی آن شعارهایی سر داده اند که هیچ یک تاکنون نتیجه نداده است.
 
وی اظهار داشت: عامل پیشرفت و توسعه رنسانس در اروپا را پیدایش آثار و بناهای تاریخی از ملل باستان است.
 
وی افزود:  هیچ دینی به اندازه‌ی دین اسلام دانش پرور نبوده و نیست و درخواست من از شما عزیزان این است که طلب علم کنید و قدر خود را بیشتر بدانید و در آموزه‌های دین مبین اسلام دقت بیشتری فرمایید.
 
در حاشیه‌ی این نشست از اساتید جهت شرکت در بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) ثبت نام به عمل آمد.
 
 
۱ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید