اخبار

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت استان

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت استان
 
تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت استان، در راستای ارتقای کیفیت با ارائه خدمات بهتر و همچنین کاهش هزینه‌های درمانی برای بیماران، روز (چهارشنبه ۳۰ تیرماه ) به امضای دکتر محمدی رئیس دانشگاه و دکتر تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان رسید.

 

 هدف از این تفاهم نامه، ارتقای کیفیت با ارائه خدمات بهتر و همچنین کاهش هزینه‌های درمانی برای بیماران است.

 
دکتر محمدی رئیس دانشگاه گفت: همکاری بین بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی تا کنون بسیار خوب و مطلوب بوده و امیدواریم با حضور دکتر تحویلیان و با توجه به تلاشها و برنامه ریزی های ایشان، این همکاری بیش از گذشته تقویت شود و بی شک در راستای ارتقا سلامت مردم استان نقش ویژه ای خواهد داشت.
 
وی اظهار داشت: سازمان بیمه حدود چهار سال پیش به وزارت بهداشت پیوست و از زمانی که وارد بدنه وزارت بهداشت شده همکاری ها بیشتر و موثر تر شده است و تاثیرات خوبی در حوزه سلامت داشته و از نظر پرداختی ها و پیگیری ها و دغدغه های آن بر اقتصاد درمان و کمک به اقتصاد بیمارستانها و اقتصاد بهداشت بهتر و بیشتر شده است.
 
دکتر محمدی همچنین افزود: اجرای طرح های مختلف از جمله طرح بیماران خاص، دارویار و نسخه نویسی الکترونیک از جمله طرح های بسیار مهمی است که تنها با همکاری تنگاتنگ بیمه و وزارت بهداشت اجرای آن امکان پذیر خواهد بود.
 
وی افزود: در حال حاضر اجرای این طرح ها تاثیر بسیار خوبی هم در کیفیت خدمات سلامت و هم کمیت خدمات و کاهش فشار اقتصادی به مردم داشته است.
 
رئیس دانشگاه گفت: امروزه با گسترش سامانه های الکترونیک بحث نسخه نویسی الکترونیک باب جدیدی را در حوزه سلامت باز کرده و بهره مندی از آن در راستای ارتقاء حوزه سلامت و درمان و ارائه خدمات مطلوب و سریع به بیماران بسیار اثر گذار خواهد بود.
 
به گفته وی  این تفاهم نامه شروع تازه ای خواهد بود در راستای همکاری های بیشتر و موثر تر بین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بیمه سلامت استان و به طور قطع در ارتقا سلامت استان نیز بسیار اثر گذار است.
 
تعامل و هماهنگی بین دانشگاه و بیمه سلامت، شرط رسیدن به اهداف این تفاهم نامه است
 
 دکتر تحویلیان مدیر کل بیمه سلامت استان نیز گفت: عملیات ها، فرآیندها و ماموریت های جدیدی به بیمه سلامت محول شده که از سوی هیات دولت نیز ابلاغ گردیده است. 
 
وی اظهار داشت:برای رسیدن به اهداف و مفاد این تفاهم نامه تعامل و همکاری تنگاتنگی با دانشگاه علوم پزشکی داریم و بررسی و آنالیزهای لازم در این خصوص انجام گرفته است. 
 
به گفته وی هدف از این اجرای تفاهم نامه، ارتقاء کیفیت خدمات و کاهش پرداختی بیمه شدگان در سطح بیمارستانها و مراکز درمانی است. 
 
دکتر تحویلیان گفت: تفاهم و هماهنگی لازم بین این دو سازمان، شرط رسیدن به اهداف این تفاهم نامه است و به همین منظور کمیته های تخصصی در کلیه بیمارستان ها تشکیل خواهد شد و تمام فرآیندها و پروتکل ها بازبینی می‌شود، تا اگر مطابق با زیست بوم این منطقه مواردی نیاز به بازنگری داشت، انجام شود. 
 
وی افزود: بزرگترین افتخار ما این است که بتوانیم رنج و نگرانی از بیمار را کم و یا حذف کنیم.
 
همچنین دکتر وزیری معاون آموزشی دانشگاه نیز با بیان اینکه نقش بیمه سلامت در ارتقاء کیفیت خدمات درمانی بر کسی پوشیده نیست گفت: در جلسات متعدد بحث تدوین دستورالعمل هایی که نظام تجویز و کاربرد داروها را منطقی و مصرف برخی از داروهای خاص مثل آنتی بیوتیک ها را مدیریت کند، مطرح شد.
 
وی همچنین افزود: نیاز جامعه در حوزه تصویربرداری تشخیصی و تست های آزمایشگاهی به شکلی مدیریت کند که با کنترل قیمت های تمام شده، استفاده منطقی از آنان داشته باشیم تا هزینه هایی بر کشور تحمیل نشود که هیچ سودی در حوزه تشخیص و درمان نداشته باشد.
 
به گفته وی هدف از آیت تفاهم نامه کمک به اقتصاد درمان است که عملا کمک به بودجه های عمومی دولت محسوب می شود.
 
۱ دی ۱۴۰۱ ۱۶:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید