اخبار

نیروهای حوزه بهداشت از بهترین و دقیق ترین و مسئولیت پذیر ترین نیروهای دانشگاه هستند

نیروهای حوزه بهداشت از بهترین و دقیق ترین و مسئولیت پذیر ترین نیروهای دانشگاه هستند
 

دکتر جندقی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: از دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که از اساتید حوزه بهداشت هستند و مدیران زحمتکش و توانمند این معاونت و زحماتی که در راستای ارتقا بهداشت و سلامت استان متحمل شده اند و همچنین از حمایت های دکتر محمدی رئیس دانشگاه در حوزه بهداشت بسیار سپاسگزارم .

وی در نشست رییس دانشگاه با  تیم نظارت و ارزیابی وزارت بهداشت اظهار داشت: بحث مدیریت در حوزه بهداشت در استان کرمانشاه از همه جهت عالی و قابل تقدیر است و باید در سراسر کشور به عنوان الگو مطرح گردد.

او افزود: دربعد نیروی انسانی نیز بسیار قابل توجه بوده و بالاتر از استاندارد های کشوری است و نیروهای انسانی توانمند، جوان، با انگیزه و آموزش دیده در مراکز بهداشتی درمانی در حال ارائه خدمات مطلوب بهداشتی به مردم هستند که جای تقدیر دارد.

دکتر جندقی با اشاره به توزیع عادلانه تجهیزات و امکانات به صورت کامل در سراسر استان گفت: تمام ساختمان های مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت نوسازی و بهسازی شده که بسیار قابل توجه است.

وی همچنین همکاری های بین بخشی را دید و گفت: البته باید در راستای پیشگیری از بیماری ها از جمله سالک علاوه بر انجام اقداماتی از جمله بیماریابی، آموزش به مردم، پایش برنامه ها و درمان بیماران در حوزه بهداشت، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و سایر بخش های مرتبط نیز همکاری موثری داشته باشند.

 

دکتر جندقی گفت: برای جلوگیری از عوارض بیماری زا ناشی از آلودگی آب و سبزیجات، توجه به  فاضلاب شهری و تذکرات و اخطار های لاز م جلوگیری از آلودگی منابع اصلی آب و آلوده شدن سبزیجات در اثر آبیاری با آب آلوده بسیار ضروری است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: غربالگری بیماری های دیابت و فشار خون که به دلیل بیماری کرونا متوقف شده باید در راستای پیشگیری از این بیماری ها و شناسایی درمان سریع این بیماران از سر گرفته شود .

همچنین دکتر محمدی رئیس دانشگاه نیز با توجه به پایش و بازدیدهای صورت گرفته در حوزه بهداشت استان گفت: بهتر است مواردی که کارشناسی شده و به طور قطع دقیق و درست است؛ جمع بندی شده و نقاط ضعف و قوت آن و پیشنهاداتی که وجود دارد به صورت جامع و کامل در اختیار دانشگاه قرار گیرد تا به بهترین نحو اجرایی گردد.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت و همکاران ما در حوزه بهداشت وظایف خود را به ویژه در حوزه پیشگیری به خوبی انجام می دهند، اما مشارکت همه دستگاه ها و مردم و فرهنگ سازی در حوزه بهداشت و پیشگیری در کاهش بار بیماری ها بسیار اثربخش خواهد بود.
دکتر محمدی با بیان اینکه نظرات و پیشنهادات پس از انجام این بازدیدها بی شک نظرات کارشناسی شده و ارزشمندی است گفت: مشتاقانه در راستای ارتقا بهداشت و سلامت استان آن ها را اجرا خواهیم نمود و از اولویت ها و وظایف ما در دانشگاه محسوب می شود و کمک بسیار خوبی در جهت پیشرفت بیشتر در حوزه سلامت خواهد بود.
وی با بیان اینکه زحمات و تلاش همکارانم در حوزه بهداشت استان بسیار قابل تقدیر است گفت: نیروهای ما در حوزه بهداشت از بهترین و دقیق ترین و مسئولیت پذیر ترین نیروهای ما هستند و یک پتانسیل بسیار خوب در دانشگاه محسوب می شوند .
وی افزود:خوشبختانه امسال با کمک وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه موفق شدیم ساخت بیش از ۱۰۰ خانه بهداشت و مرکز بهداشت در استان را آغاز کنیم .
دکتر محمدی گفت: از زحمات تیم پایش وزارت بهداشت نیز بسیار سپاسگزارم و امیدوارم این سفر باعث ارتقا سطح سلامت و پیشگیری در استان شود
۱ دی ۱۴۰۱ ۱۹:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید