اخبار

دکتر محمدی: توسعه توریسم درمانی و افزایش پذیرش بیماران بین الملل، به اقتصاد بیمارستانها و اقتصاد سلامت کمک می کند

دکتر محمدی: توسعه توریسم درمانی و افزایش پذیرش بیماران بین الملل، به اقتصاد بیمارستانها و اقتصاد سلامت کمک می کند
 
 کارگاه آموزشی یک روزه گردشگری سلامت در سطح کلان منطقه سه آمایشی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی رئیس دانشگاه گفت: یکی از راه هایی که به اقتصاد بیمارستانها و اقتصاد سلامت کمک می کند، توسعه توریسم درمانی و افزایش پذیرش بیماران بین الملل است.
 
وی اظهار داشت:کشور ما از کشورهای هدف گردشگری سلامت است، به ویژه استان هایی که مرز مشترک با کشور های همسایه دارند، از جمله استان کرمانشاه و دیگر استانهای غربی که با کشور عراق مرز مشترک دارند. 
 
دکتر محمدی گفت: بیماران عراقی هم با توجه وجود پزشکان و جراحان حاذق و ماهر و کادر درمانی مجرب و کارآمد در کشور، مایلند برای درمان به ایران سفر کنند.
 
وی افزود:از طرفی هزینه پایین درمان و وجود تجهیزات و امکانات و هتلینگ خوب در کشور، یکی دیگر از نقاط قوت ما در حوزه توریسم سلامت به شمار می رود .
 
رئیس دانشگاه گفت: این شرایط ظرفیت های بسیار خوبی را برای ما ایجاد کرده که بر اساس آن می توانیم ظرفیت پذیرش بیماران بین الملل را افزایش دهیم.
 
وی بیان کرد: در این زمینه تلاش های بسیار خوبی صورت گرفته اما این تلاش ها کافی نیست و ما هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت موجود در راستای توسعه صنعت توریسم سلامت استفاده کنیم.
 
به گفته وی وقتی اقتصاد بیمارستانها تقویت شود، بی شک در بهبود کیفیت خدمات نیز تاثیر گذار خواهد بود، همچنین تجهیزات و امکانات نیز توسعه پیدا می کند و علاوه بر آن موجب رضایتمندی بیمار و کادر بهداشت و درمان و در نتیجه ارتقا خدمات ارائه شده در بیمارستان ها را به دنبال خواهد داشت.
 
دکتر محمدی گفت: بر این اساس برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در راستای ارتقا توریسم سلامت در پیشبرد اهداف وزارت بهداشت و بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل ها در توسعه  گردشگری سلامت بسیار اثر بخش و موثر خواهد بود.
 
۵ دی ۱۴۰۱ ۱۱:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید