اخبار

واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا

واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا


 سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا در کشور رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در افراد در معرض خطر و سالمندان بسیار ضروری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حامد بهرامیان گفت: انتشار سویه جدید کرونا بسیار سریع است و در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند منجر به ایجاد همه گیری شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در فضاهای بسته که احتمال شیوع بیشتر است بسیار ضروری است.

به گفته وی بهترین راه پیشگیری این است که افرادی که 6 ماه از زمان آخرین تزریق واکسن کرونای آنها گذشته به ویژه افراد در معرض خطر مانند سالمندان،مادران باردار و شیرده، بیماران قلبی و دیابتی و... هر چه سریعتر دوز یادآور را دریافت کنند.

بهرامیان بیان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا در تمام مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و مراکز جامع سلامت در شهرستان کرمانشاه انجام می شود و واکسن های سینوفارم، اسپایکوژن،برکت،برکت پلاس و نورا واکسن هایی هستند در این مراکز وجود دارد.

وی همچنین افزود: مراکز امام خمینی (ره) ،ثامن الائمه و جعفرآباد جهت انجام تست های تشخیصی، فعال هستند و در شهرستان‌ها نیز حداقل یک مرکز تست تشخیصی در نظر گرفته شده است.
۱۸ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید