اخبار

سرانه "فضای آموزشی" ما نصف استاندارد است/ پیگیر راه‌اندازی دانشکده "مجازی" هستیم

سرانه "فضای آموزشی" ما نصف استاندارد است/ پیگیر راه‌اندازی دانشکده "مجازی" هستیم

 

دکتر وزیری معاون آموزشی دانشگاه در گفتگو با ایسنا درنشست خبری اصحاب رسانه در معاوت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گفت:

یک مرکز آموزش مجازی در دانشگاه وجود دارد و تلاش می کنیم که این مرکز به دانشکده مجازی ارتقا یابد.

 وی افزودبا توجه به تحصیل بیش از 6150 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه هستیم.

 دکتر وزیری با بیان این که سرانه فضای آموزشی در تمام دانشکده‌های  دانشگاه حدودا نصف استانداردهای کشوری است گفت

با توجه به سرانه پایین فضای آموزشی، نیاز است هرچه سریعتر  پردیس دانشگاه ساخته شود تا بتوانیم به استانداردها در این زمینه نزدیک شویم.

 وی عنوان کرد: با افتتاح دانشکده دندانپزشکی در آینده نزدیک سرانه ما در این زمینه قدری افزایش می یابد، اما تا رسیدن به استانداردها فاصله بسیار داریم که نیازمند افتتاح کامل پردیس دانشگاه هستیم.

 دکتر وزیری افزود: برخلاف تصورها در خصوص ناکارآمد بودن آموزش‌های مجازی، تجربه دنیا در این زمینه ثابت کرده که این آموزش‌ها می‌توانند از کیفیت خوبی برخوردار بوده و علاوه بر این درآمدزایی بالایی برای مراکز آموزشی داشته باشندطبق برآوردهای صورت گرفته تا دو سال آینده گردش مالی آموزش مجازی و اعطای مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف از این طریق به حدود 325 میلیارد دلار می‌رسد که بازار بسیار خوبی است و ما هم باید بهره خود را از این بازار پرسود داشته باشیم.

 با بیان آین که آموزش در بسیاری رشته‌ها بصورت مجازی و ارتباطات بین الملل خواهد بود ، هم اکنون بیش از هفت پلتفرم با لوگوی دانشگاه‌های بزرگ دنیا در سطوح مختلف آموزش‌های کوتاه مدت تا مقطع تحصیلی دکتری در حال ارائه آموزش‌های مجازی هستند و ما نباید از این قافله عقب بمانیم.

 به گفته وی طبق بررسی های صورت گرفته هم اکنون 20 درصد محتواهای آموزشی ما قابلیت ارائه به صورت مجازی را دارد.

 دکتر وزیری با اشاره به وجود هفت بیمارستان آموزشی در استان ، متاسفانه برخی این تصور را دارند که در این بیمارستانها به بیماران به دید آزمایشگاه نگاه می‌شود، درحالیکه این نوع نگاه هم خلاف شئونات است و هم خلاف اخلاق.

 معاونت آموزشی دانشگاه بیان کرد قبول دارم که تمام افرادی که به بیمارستانهای آموزشی مراجعه می کنند باید عالی ترین کیفیت را در خدمات مطالبه کنند، اما این را هم باید در نظر گرفت که عنوان این بیمارستانها "آموزشی" هم هست و باید در کنار درمان، آموزش را هم مدنظر داشته باشیم و ممکن است در این بیمارستانها نوع مداخلات پزشکان در بررسی مشکلات بیماران بیشتر از سایر بیمارستانها بوده و آزمایشات بیشتری گرفته شود.

 دکتر وزیری گفت تمام تلاش ما این است که در کنار درمان بیماران بتوانیم آموزش‌های مناسب را هم به نسل آینده پزشکان کشور ارائه کنیم.

دانشجویان باید پیش از حضور در بالین بیماران مهارت‌های لازم را کسب کرده و بر روی مولاژها کار کرده باشند. علاوه بر این هنگام حضور دانشجویان بر بالین بیماران یک استاد کنار آنها بوده و تمام فعالیت‌های آنها را تحت نظر دارد.

وی افزود هرآنچه که نیاز آموزشی دانشجویان است خریداری کرده‌ایم و وسیله و دستگاهی در حوزه آموزش روز پزشکی دنیا نیست که در اختیار نداشته باشیم، اما نیاز است که در کنار استفاده از تجهیزات و وسایل، دانشجویان پزشکی حتما بر بالین بیماران حاضر شده و از نزدیک آموزش‌ها را بصورت عملی فرا بگیرند.

۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید