اخبار

افتتاح چندین پروژه عمرانی و آموزشی در دانشکده تغذیه با حضور رییس و معاونین دانشگاه

افتتاح چندین پروژه عمرانی و آموزشی در دانشکده تغذیه با حضور رییس و معاونین دانشگاه
 
 
سالن ورزشی با مساحت ۵۲۵ متر مربع، گلخانه دانشکده به مساحت ۱۴۰متر مربع ، آزمایشگاه رفرنس بیولوژیکی و پیست دوچرخه سواری از جمله پروژه هایی است که امروز در این دانشکده به بهره برداری رسید.
 
همچنین دکتر محمدی رئیس دانشگاه به همراه مهندس کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، از پروژه ساختمان اساتید دانشکده تغذیه که به متراژ ۵۲۰ متر مربع و با تعداد ۲۲ اتاق و در دو طبقه در حال ساخت است، بازدید کردند.

 

راه اندازی رشته تغذیه و دریافت مجوز رشته های دکترای صنایع غذایی و ارشد بالینی تغذیه، از اولویت های دانشگاه است

 

دکتر محمدی رییس دانشگاه در آیین افتتاح پروژه های عمرانی و آموزشی دانشکده تغذیه و صنایع غذایی گفت: بسیار خرسندیم با این که دانشکده تغذیه یک دانشکده ی نوپا است، در این مدت کوتاه پیشرفت بسیارخوب و قابل توجهی داشته است.

وی اظهار داشت: باید زیرساختهای لازم در راستای بهره مندی از فناوری های نوین در حوزه های مختلف در  دانشکده تغذیه فراهم گردد و همه باید در کنار هم تلاش کنیم که این دانشکده بتواند به اهداف خود در جهت ارتقا و پیشرفت همه جانبه ی علمی و آموزشی دست یابد .

دکتر محمدی با بیان اینکه دانشکده تغذیه تا کنون خدمات بسیار خوب و ارزشمندی را به مردم و دانشجویان ارائه داده و فعالیت های تحقیقاتی بسیاری در بخش ها و حوزه های مختلف داشته است گفت: این دانشکده موجب شده جوانان علاقه مند به تحصیل در این دانشکده در شهر خود و در کنار خانواده هایشان به تحصیل میپردازند.به طور قطع این دانشکده با وجود داشتن اساتید و پرسنل خوبی که دارد پیشرفت خوبی خواهد داشت.

وی افزود:سعی ما بر این است که رشته تغذیه را به زودی در این دانشکده راه اندازی نماییم و بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن مجوز رشته های دکترای صنایع غذایی و ارشد بالینی تغذیه را نیز دریافت کنیم.

به گفته وی تکمیل ساختمان اساتید این دانشکده که در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از اولویت های دانشگاه است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

 

همچنین دکتر صادقی رییس دانشکده تغذیه و صنایع غذایی گفت: دانشکده تغذیه و صنایع غذایی در سال ۱۳۹۶ با ۶۲۵ متر مساحت  شروع به کار کرد و در حال حاضر ۳۱ پرسنل اداری و ۱۳ نفر از اعضای هیئت علمی در این دانشکده فعالیت میکنند.

وی پیشرفت های بدست آمده و جایگاهی که دانشکده تغذیه در حال حاضر دارد را همه مرهون تلاش و زحمات اعضای هیئت علمی در راستای رسیدن به اهداف دانشکده دانست و گفت: در حال حاضر تعداد ۱۲۱ دانشجو در رشته های مختلف در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند و تعداد افراد  فارغ‌التحصیل در این دانشکده ۱۷۰ نفر ( ۱۰۱ نفر کارشناس ۶۹ نفر کارشناس ارشد) می باشد.

به گفته وی دانشجویان خارجی در این دانشکده در رشته های phd تغذیه . کارشناسی ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی در حال تحصیل می باشند.

دکتر صادقی گفت:از جمله افتخارات این دانشکده میتوان به قبولی مستمر دانشجویان در آزمونهای کشوری، قبولی ۵۲ درصد از دانشجویان کارشناسی رشته صنایع غذایی در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۱۳۹۸، قبولی ۵۷ درصد از دانشجویان کارشناسی در رشته صنایع غذایی در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۱۳۹۹، پذیرش ۶نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد تغذیه در مقطعphD و ۶ نفر از دانشجویان کارشناس علوم و صنایع غذاییphD  می باشد.

وی  همچنین افزود:  کسب عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه توسط دانشجویان گروه علوم و صنایع غذایی ، پذیرش سالیانه دانشجو به صورت سهمیه استعداد درخشان و فارغ‌التحصیلی سه دانشجوی کارشناسی ارشد با ارائه پنج مقاله ISI از دیگر موفقیت های این دانشکده است.

 

 
۲۱ دی ۱۴۰۱ ۰۱:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید