اخبار

مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام مادر و کرامت زن برگزار شد

مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام مادر و کرامت زن برگزار شد
 
مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام مادر و کرامت زن صبح امروز (۲۱ دیماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین معصومی،  رییس دانشگاه،معاونین و مدیران ستادی دانشگاه ، روسا و مدیران بیمارستان‌ها  و مدیران شبکه های بهداشتی درمانی شهرستان ها در سالن بوستان برگزار شد.

 

 دکتر محمدی رئیس دانشگاه در این آیین ضمن تبریک روز میلاد حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت مقام مادر و کرامت زن گفت: مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) بسیار بالاست و سخن ‌گفتن درباره شخصیت این بانوی بزرگوار هرگز کار آسانی نیست.

وی اظهار داشت:اسلام به جایگاه زنان بسیار احترام می‌گذارد و هیچ مکتب و مذهبی به اندازه دین مبین اسلام برای مقام و جایگاه زن ارزش قائل نیست.

دکتر محمدی گفت: در اسلام و خانواده هایی که پایبند به این دین انسان ساز هستند، زن از جایگاه خاص و قابل احترامی برخوردار است و دیدگاهی که نسبت به زن و شخصیت زن در جوامع اسلامی به ویژه در کشور اسلامی ما وجود دارد با تاسی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام و روایاتی که از صدراسلام ثبت شده شکل گرفته است .

دکتر محمدی افزود: پیامبر اسلام (ص) همواره برای همسر خود حضرت خدیجه و دختر گرامیشان حضرت زهرا (س) ارزش و احترام خاصی قائل بودند.

رئیس دانشگاه بیان کرد:خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی با توجه به ارزش و احترام که به مقام و جایگاه زن وجود دارد، بسیاری از مدیران و متخصصان و دانشمندان در کشور زن هستند.

وی گفت:  زنان در همه بخش‌های فرهنگی و اقتصادی کشور حضور دارند و فعالیت  زنان فرهیخته به عنوان معلم و  استاد در مدارس و دانشگاه ها بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

 

در ادامه دکتر عباسپور مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان نیز با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد پرسنل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زن هستند گفت: تعداد زیادی از پست های مدیریتی دانشگاه بر عهده زنان است و این نشان از اعتماد مسئولان دانشگاه به توانایی و قابلیت های زنان می باشد.

وی افزود: از همکاری رییس دانشگاه و دیگر مسئولان در رسیدگی به مشکلات حوزه امور بانوان سپاسگزارم.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام معصومی فر در خصوص ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا (س) و سیره ائمه اطهار علیهم السلام و الگو گرفتن از حضرت فاطمه (س) در زندگی  مطالبی بیان داشتند.


۱
۷
۶
۵
۴
۳
۲
 

۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۱:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید