اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:

50 پروژه بهداشتی و درمانی دهه فجر افتتاح می‌شود

50 پروژه بهداشتی و درمانی دهه فجر افتتاح می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی به پروژه های افتتاحی این دانشگاه در دهه فجر امسال اشاره و از افتتاح حدود 50 پروژه بهداشتی و درمانی در این ایام خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر  محمدی گفت: بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی در تشریح این پروژه‌ها، از اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه و اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب به عنوان شاخص ترین آنها یاد کرد و افزود: ساختار فیزیکی این دو پروژه آماده شده و تجهیز آنها باقی مانده که تمام تلاش این است و امیدواریم که تا دهه فجر به پایان برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه زنگ خطرِ موج هشتم کرونا به صدا درآمده، گفت: 1.5 میلیون کرمانشاهی باید برای تزریق "دُز یادآور" واکسن کرونا اقدام کنند، اما متاسفانه استقبال خوبی ندارند.

دکتر محمدی در نشست خبری روز  سه شنبه (27 دی) با اشاره به شروع موج هشتم کرونا در کشور گفت: آمار بالای مرگ و میر در کشورهای اروپایی و کشورهای شرق آسیا عملا یک زنگ هشدار برای کشور ما مبنی بر جدی گرفتن موج هشتم کرونا است.

وی افزود: خوشبختانه بواسطه واکسیناسیون موفق کرونا در کشور، توانستیم به عنوان یکی از کشورهای موفق در مهار کرونا در جهان مطرح شویم و باید این روند در کشور حفظ شود.

دکتر محمدی تصریح کرد: ایران در یک سال و نیم گذشته جزو کشورهایی قرار داشته که کمترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را داشته و باید این روند با تکمیل واکسیناسیون و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا استمرار یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از آمار پایین واکسیناسیون کرونا در شرایط فعلی گفت: متاسفانه مردم هم اکنون استقبالی که باید را از واکسیناسیون ندارند و میزان تزریق روزانه واکسن به حدود 100 دُز در روز رسیده و این درحالیست که در سال گذشته در روزهای اوج واکسیناسیون روزانه 30 تا 40 هزار نفر مراجعه داشتند.

دکتر محمدی با تاکید بر اینکه تمام افرادی که شش ماه از تزریق آخرین دُز واکسن آنها گذشته باید دُز یادآور تزریق کنند، گفت: در حال حاضر 1.5 میلیون نفر واجد شرایط تزریق دُز یادآور هستند، اما میزان مراجعات بسیار اندک است که این امر می‌تواند زنگ خطر جدی برای استان باشد.

این مسئول تصریح کرد: واکسن کرونا سطح ایمنی بدن را بالا برده و از فرم شدید بیماری پیشگیری می کند و همین امر تاثیر بسیاری در کاهش آمار فوتی های کرونا دارد و این امر می طلبد که مردم بطور جدی نسبت به تزریق دُز یادآور اهتمام داشته باشند.

وی افزود: کادر بهداشت و درمان دُز چهارم و بعضا دُز پنجم کرونا را تزریق کرده‌اند و افراد عادی جامعه هم به تبع باید برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند.

محمدی با بیان اینکه اجبار قانونی برای تزریق واکسن کرونا وجود ندارد، تنها راه برای تشویق مردم جهت تزریق واکسن و هوشیارسازی آنها نسبت به خطرات موج هشتم را در گروه همکاری رسانه‌ها دانست و افزود: از رسانه ها می خواهیم که مانند دو سال شیوع کرونا یاری‌گر بهداشت و درمان بوده و مردم را برای تزریق واکسن ترغیب کنند.

وی افزود: اگر روند واکسیناسیون به همین منوال پیش رود، می‌تواند ما در موج جدید کرونا در بهمن ماه گرفتار کند و از همین رو نیاز است که همه و بویژه گروه‌های در معرض خطر برای تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

دکتر محمدی سالمندان بالای 60 سال، زنان باردار، مبتلایان بیماریهای زمینه‌ای و بیماران سرطانی را از جمله گروه‌های در معرض خطر کرونا عنوان کرد.


500 تخت به تخت‌های کرمانشاه اضافه می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گریزی هم به پروژه های بهداشتی و درمانی سفر هیات دولت به استان داشت و افزود: در این سفر پروژه های بی‌نظیری در حوزه بهداشت و درمان به تصویب رسید که همگی فعال بوده و در دست اجراست.

به گفته محمدی در قالب مصوبات این سفر باید 500 تخت به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شود که افزایش این تعداد تخت در قالب پروژه‌های مختلف در دست پیگیری است.

وی از پروژه اورژانس بیمارستان طالقانی کرمانشاه به عنوان یکی از شاخص ترین پروژه های سفر یاد کرد و افزود: این پروژه به دلیل مشکلات اعتباری حدود پنج سال غیرفعال بود و در این سفر با اختصاص 100 میلیارد تومان توانستیم آن را مجددا فعال کنیم.

وی از پروژه اورژانس جدید بیمارستان طالقانی به عنوان "بزرگترین اورژانس ترومای غرب کشور" یاد کرد و افزود: این اورژانس جدید ظرفیت 80 تخت را دارد که با راه اندازی آن مشکل اورژانس بیمارستان طالقانی به دلیل مراجعات بالایی که از نقاط مختلف استان و استانهای همجوار دارد به طور کامل رفع می شود.

دکتر محمدی افزود: همچنین دو بخش جدید قرار است به بیمارستان طالقانی اضافه شود که این دو بخش هم 70 تخت به مجموعه تخت های بیمارستان اضافه می‌کند.

وی از افتتاح بیمارستان سرطان استان در سال آینده هم خبر داد و افزود: سازه این بیمارستان تا پایان سال تکمیل شده، اما تجهیز آن قطعا زمان بر خواهد بود.

به گفته محمدی با افتتاح این بیمارستان هم 120 تخت به مجموعه تخت‌های بیمارستانی استان اضافه می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: پروژه های اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با 16 تخت، اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب با 20 تخت، بیمارستان دالاهو با 32 تخت، بیمارستان ثلاث باباجانی با 32 تخت، بیمارستان روانسر با 63 تخت و فاز توسعه بیمارستان سرپل ذهاب با 50 تخت هم از دیگر پروژه‌هایی هستند که افتتاح آنها به ظرفیت تخت‌های استان اضافه خواهد کرد.

محمدی یادآور شد: با افتتاح این پروژه‌ها کمبود تخت‌های بیمارستانی بطور کامل در شهرستانهای استان مرتفع می‌شود، اما در مرکز استان همچنان با کمبود تخت مواجه هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی در شهر کرمانشاه حداقل به 500 تخت دیگر علاوه بر پروژه‌های فعلی نیاز داریم.

وی افزود: اگر بیمارستان 750 تختخوابی که سالهاست همه چشم انتظار آن هستیم افتتاح شود، کمبود تخت بیمارستانی در کرمانشاه هم مرتفع می‌شود.

دکتر محمدی در خصوص راه اندازی بیمارستان تخصصی زنان با همکاری اداره کل اوقاف استان هم گفت: رییس بیمارستان معتضدی که بیمارستان تخصصی زنان است به جد پیگیر ساخت این بیمارستان جدید است و در ابتدا باید توافق نامه با اوقاف بسته شود که بتوانیم کارهای بعدی را پیگیری کنیم و دنبال این موضوع هستیم.

تمام شهرستانهای کرمانشاه تخصص‌های اصلی را دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به پیگیری های مستمر برای افزایش پزشکان متخصص و فوق تخصص در شهرستان ها گفت: در حال حاضر در اکثر شهرستانها تخصص‌های اصلی مانند زنان و زایمان، اطفال و داخلی موجود است و به دنبال این هستیم که متخصصان بیشتری را در شهرستانها جذب کنیم.

به گفته دکتر محمدی اخیرا توزیع 60 نیروی متخصص در میان شهرستانهای استان صورت گرفته که بسیاری کمبودها در این حوزه را رفع کرده و این توزیع نیروهای متخصص سالانه صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه برخی تخصص ها از جمله تخصص بیهوشی مشکلاتی وجود دارد، اما توانسته ایم برای تمام شهرستان بجز ثلاث باباجانی، متخصص بیهوشی جذب کنیم وبیماران این شهرستان فعلا جهت انجام عمل جراحی به بیمارستان جوانرود مراجعه می‌کنند.

نبودِ پروازهای خارجی مانع بزرگ توسعه "توریسم درمانی" کرمانشاه/ راه اندازی بخش VIP در بیمارستان‌های استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گریزی به حوزه توریسم درمانی داشت و با اشاره به ظرفیت‌های بسیار کرمانشاه در این حوزه گفت: بسیاری پزشکان ما مورد قبول بیماران عراقی هستند و استقبال خوبی هم در این زمینه شاهد هستیم، اما توسعه توریسم درمانی ما با مشکل جدی نداشتن "پروازهای خارجی" مواجه است.

وی افزود: یک بیماری که قرار است جراحی انجام دهد کمتر با خودرو تردد می کند و عمدتا از هواپیما برای رسیدن به مقصد درمانی خود استفاده می کند و همین امر موجب شده که عمده بیماران عراقی جهت انجام درمان و جراحی به شهرهای تهران، مشهد، شیراز و تبریز مراجعه کنند.

دکتر محمدی گفت: در سالهای گذشته پروازهایی از اربیل و سلیمانیه به کرمانشاه داشتیم که گام خوبی برای توسعه توریسم درمانی بود، اما هم اکنون این پروازها وجود ندارد و همین امر مانع مهمی در این زمینه شده است.

وی افزود: در حوزه توریسم درمانی شرکت هایی فعال هستند که بیماران خارجی را به مراکز درمانی کشور منتقل می کنند و عمده این شرکت ها با پروازهای خارجی این کار را انجام می‌دهند و ما برای توسعه توریسم درمانی بطور جد نیازمند راه اندازی پروازهای خارجی بویژه از کشور عراق به کرمانشاه هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به توسعه زیرساخت های توریسم درمانی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در بیشتر بیمارستانهای استان بخش VIP ویژه بیماران بین الملل ایجاد کرده‌ایم که همانند هتل است.

وی خاطرنشان کرد: با زیرساخت‌های موجود و پزشکان حاذق، چنانچه مشکل پرواز رفع شود، کرمانشاه به یکی از مهم ترین مراکز توریسم درمانی کشور تبدیل می‌شود.

رفع مشکل مجوز "داروخانه هلال احمر" کرمانشاه دست وزارت بهداشت است/ پیگیر راه اندازی دانشکده "فناوری های نوین" هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گریزی هم به حوزه آموزش دانشگاه داشت و با اشاره به تدریس 100 رشته در این دانشگاه، از برنامه ریزی برای افزایش این رشته‌ها خبر داد.

دکتر محمدی گفت: زیرساخت های لازم برای افزایش 20 رشته جدید در حال انجام است که با آماده سازی آنها کارهای لازم برای اخذ مجوز صورت می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر این به دنبال راه اندازی دانشکده جدید "فناوری های نوین" در دانشگاه هستیم.


۲۸ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید