اخبار

دکتر محمدی:

​ مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شرایط اقتصادی و تنگناهای بودجه ای کار جهادی می کنند

​ مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شرایط اقتصادی و تنگناهای بودجه ای کار جهادی می کنند
نشست صمیمانه دکتر مصری نایب رئیس و نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اعضای هیات رئیسه و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ،روسای دانشکده ها، بیمارستان ها و شبکه ها پیرامون مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان برگزار شد.
 
دکتر محمدی گفت: دکتر مصری از افتخارات استان کرمانشاه هستند و با وجود مشغله های فراوانی که دارند در جمع دانشگاهیان حضور یافتند .
 
وی با بیان اینکه دانشگاه با توجه به گستردگی که دارد حدود ۲۰۰ مدیر در کل مجموعه در حال خدمت هستند که هر کدام مسئولیتهای بزرگی در مجموعه دارند گفت: هرکدام از مدیران مجموعه دانشگاه با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی کار جهادی می کنند و اقدامات و تلاشهای آنها دراین شرایط قابل تقدیر است.
 
وی اظهار داشت:به لطف خدا و با حمایت های دولت و اختصاص اعتبار لازم به دانشگاه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان ، همه پروژه های کوچک و بزرگ دانشگاه فعال هستند، سهم حمایتهای دکتر مصری نائب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص سهم بزرگی است ، ایشان علاوه بر پروژه ها در موضوع اعتبارات جاری و تجهیزات دانشگاه نیز کمکهای بی شائبه ای درسطح ملی داشتند که صمیمانه از ایشان قدردانی می نمایم.
 

حجت الاسلام محبی

در ادامه حجت الاسلام محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز گفت: دکتر محمدی رییس دانشگاه و دیگر مسئولان و مدیران دانشگاه در اربعین امسال زحمات بسیاری کشیدند و بسیار خوش درخشیدند.

وی اظهارداشت: از اقدامات خوب و مدیدیت جهادی رییس و اعضای هیئت رییسه در تمام زمینه ها سپاسگزارم به ویژه در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم و افزایش امکانات بهداشتی درمانی در این مناطق و اینک در حال حاضر دورترین نقاط استان از امکانات بهداشتی درمانی مطلوب بهره مند هستند.

حجت الاسلام محبی گفت: علیرغم مشکلات و کمبود های موجوددکتر محمدی و تیم مدیریتی ایشان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت در جهت رشد و پیشرفت سلامت و بهداشت استان در حوزه های مختلف می باشند.

مهندس کریمی

همچنین مهندس کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه  ضمن تقدیر ازحمایتهای بی دریغ دکتر مصری از دانشگاه علوم پزشکی گفت: در حوزه منابع مالی دانشگاه واقعا بودجه کم داریم و درامد بیمارستانها در تراز منفی است و بخشی از این مشکلات مربوط به خود دانشگاه می باشد که درصدد رفع آن هستیم و بخش دیگری از مشکلات تصمیماتی است که در سطح ملی گرفته می شود.
 
وی اظهار داشت: سنوات ایثارگران ، حق مناطق محروم ، بهره وری فوریتهای پزشکی ، کمبود آمبولانس ، کمبود نیروی انسانی، حقوق و دستمزد کم دستیاران ، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ازجمله موضوعاتی است که نیاز به رسیدگی و پیگیری دارد.

دکتر شکیبا

همچنین دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه نیز با بیان اینکه از حمایت های ارزشمند دکتر مصری در راستای ارتقا بهداشت و سلامت استان بسیار سپاسگزاریم گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دلیل کارآمدی رییس دانشگاه، معاون توسعه و تلاش شبانه روزی هیئت رییسه از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است و پیشرفت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف داشته است. 

به گفته وی  در ۶ سال گذشته ۲/۲ درصد رشد داشته یعنی ۰/۳۶ متوسط سالانه رشد داشته ایم که نشان می دهد رشد جمعیت بسبار پایین است و مسئله جمعیت  نیازمند توجه جدی مسئولان است.

دکتر شکیبا با بیان اینکه در استان کرمانشاه تعداد ۹۹۹ واحد بهداشتی وجود دارد و ۱۰۶ واحد نیز در حال احداث داریم گفت: با تلاش های انجام شده ،از نظر پوشش واکسیناسیون جزو چند دانشگاه اول کشور هستیم. 

وی اظهار داشت: کمبود اعتبار و توزیع با تاخیر اعتبارات جهت اجرای برنامه ها، عدم تناسب بین اعتبارات تخصیصی جهت خرید دارو و مکمل ها در پزشک خانواده و فرسایش تجهیزات آزمایشگاهی و هزینه های فراوان تشخیصی در بخش خصوصی از مهمترین چالش های ما در حوزه بهداشت است.

 

دکتر وزیری

در ادامه دکتر وزیری معاون آموزشی دانشگاه نیز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۶۰۷۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای اینکه به عنوان دانشگاه برجسته در غرب کشور شناخته شود باید توسعه پیدا کند.

وی افزود:برنامه توسعه ما در رشته های فوق تخصص شامل جراحی پلاستیک،جراحی اطفال، هماتولوژی و آنکولوژی می باشد که با توجه به کمبود این رشته ها در کشور مسیر برای راه اندازی آنها باز است.

دکتر وزیری همچنین اضافه کرد: ما در مقطع کارشناسی ارشد ۲۹ رشته داریم و در حال حاضر در مقطع دکترای تخصصی ۱۳ رشته در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دایر است

 

۲۹ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید