اخبار

انجام ۶۳۰ ماموریت در دو پایگاه شهری وجاده ای خسروی از ابتدای سال تا کنون

انجام ۶۳۰ ماموریت در دو پایگاه شهری وجاده ای خسروی از ابتدای سال تا کنون
 
دکتر آزادی مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان قصرشیرین گفت :شهرستان قصرشیرین با دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شماره یک و دو و پایگاههای تابعه با واحدهای (سلامت خانواده، محیط ،حرفه ای، روان،بیماریها و هفت خانه بهداشت) در سطح شهر و روستا فعال می‌باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت : دو پایگاه مراقبت بهداشتی در نقطه صفر مرزی خسروی و پرویزخان فعال بوده در زمینه نمونه گیری کرونا و تب سنجی و بیماریابی و نظام سندرومیک وآموزش به مسافران، رانندگان ،پیله وران و کارگران فعال می‌باشند.

وی افزود:  درچند ماه اخیر کارگاه های آموزشی متفاوتی در زمینه ایدز و راههای بیماریابی و پیشگیری آن و همچنین نحوه نمونه گیری HIV ، دیابت و هپاتیت، آموزش کاهش خطر و بلایا ، عوامل زیان آور محیط کار و اطلاع رسانی سامانه ۴۰۳۰جهت جمعیت تحت پوشش و اطلاع رسانی در سطح شهرستان و همچنین کلاسهای آموزشی جهت رابطین بهداشتی،کارکنان ادارت واصناف در مرکز بهداشت شهرستان برگزار شده‌ است.

به گفته وی : اقدامات بسیار خوبی در مرکز ۱۶ ساعته و دو پایگاه مراقبت مرزی خسروی وپرویزخان به جهت نمونه گیری وتست کرونا صورت گرفت و تعداد رپید تست انجام شده، درمرکز ۱۶ ساعته ۸۰۲ مورد و رپید تست وpcr انجام شده و در دو پایگاه مراقبت بهداشتی مرز خسروی وپرویز خان۱۳ هزارو ۵۴۴ مورد بوده است.

وی افزود : انجام چهار مرحله جونده کشی علیه بیماری سالک در سطح شهر و روستاو یگان‌های نظامی  و هنگ مرزی سومار ونفت شهر و انجام مه پاشی و سم پاشی در سطح شهر و روستا به ترتیب به مساحت (۲۲۱۱۰۰۰)و(۴۵۰۸۸۴)متر مربع از دیگر اقدامات انجام شده در این مراکز است.

به گفته دکتر آزادی : در بیمارستان حضرت اباالفضل (ع) شهرستان با ۹۶ تخت مصوب که ۳۷ تخت آن فعال ودارای شش بخش شامل (اورژانس، بستری، دیالیز، اتاق عمل، زنان وزایمان وICU)بوده ، کلیه تخصص های موجود به صورت ۲۴ ساعته وآنکال در ایام تعطیل آماده ارائه خدمات می باشد.

مدیر شبکه بهداشت قصر شیرین گفت : همچنین درمانگاه بیمارستان دارای پزشکان متخصص داخلی ،اطفال ،جراح عمومی، بیهوشی،رادیولوژی،زنان و زایمان است و در ایام هفته آماده خدمات رسانی می‌باشند.
 
دکتر آزادی تصریح کرد : مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان دارای دو پایگاه شهری وجاده ای خسروی با ۲۱ کادر مجرب و بصورت‌ شیفت در گردش فعال میباشند که از اول سال تا کنون تعداد ۶۳۰ ماموریت در هر دوپایگاه انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد : از اقدامات دیگری که فوریت‌های پزشکی با همکاری مرکز بهداشت شهرستان از ابتدای سال تا کنون انجام داده است می‌توان به برگزاری چندین کارگاه وآموزشهای احیای قلبی ریوی جهت عموم مردم ،کارکنان ادارات ،دانشگاه‌ها ومدارس سطح شهرستان اشاره کرد.

لازم به ذکر است که از اربعین امسال تاکنون این شبکه اقدام به جذب چهار پزشک عمومی وچهار پزشک متخصص اطفال، بیهوشی سونوگرافی، زنان و زایمان ویک پزشک داروساز وجذب اعتبارات لازم درحوزه بهداشتی و درمانی نموده است. 

#فجرعلوی_سلامت_همگانی

۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید