اخبار

خانم های خانه داری که از مواد شوینده بیشتری استفاده می کنند بیشتر در معرض خشکی پوست هستند

خانم های خانه داری که از مواد شوینده بیشتری استفاده می کنند بیشتر در معرض خشکی پوست هستند


دکتر علی ابراهیمی متخصص پوست گفت :  در فصل پاییز و زمستان باتوجه به سردی هوا ، خشکی پوست بین مردم شیوع بیشتری دارد و برخی افراد ، بیشتر در معرض خطر می باشند و خانم های خانه داری که از مواد شوینده بیشتری استفاده می کنند بیشتر در معرض خشکی پوست هستند

وی در گفتگو با سرویس علمی ، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه گفت: افرادی که مشکلات تیروئیدی دارند ، افراد مسن ، کودکان ، خانم های خانه داری که از مواد شوینده بیشتری استفاده می کنند ، افرادی که کارهای ساختمانی انجام‌ می دهند و با مواد مختلف سروکار دارند و همچنین افرادی که با لوازم آرایشی ، در ارتباط پوستی هستند بیشتر در معرض خشکی پوست قرار می گیرند.

دکتر ابراهیمی اظهار کرد : پوسته پوسته شدن ، خشکی و حس سوزش در پوست از علائم خشکی پوست می باشد و می بایست با اقدامات حفاظتی مانع از ایجاد آن  شد ، چنانچه خشکی پوست درمان نشود ضایعات پوستی ایجاد می کند.

 وی یکی از مهمترین راههای پیشگیری از خشکی پوست را محدود نمودن تماس با هوای سرد ، آفتاب ، آب داغ و مواد شوینده دانست و گفت:همچنین سعی شود نقاطی از بدن مثل دستها که به دفعات بیشتری شسته می شود با دستکش محافظت شود.

دکتر ابراهیمی گفت : استفاده از مواد نرم کننده و مرطوب کننده تاثیر بسزایی در درمان خشکی پوست دارد به ویژه مواد نرم کننده ای که شامل اوره است و بعد از مرطوب بودن پوست استفاده شود و رطوبت پوست را نگه دارد.

وی افزود : افرادی که کل پوست بدنشان خشک است می توانند از لوسینهای بدن پس از استحمام استفاده کنند و نیازی نیست مرطوب کننده ها و لوسینها حتما گران قیمت باشند از مرطوب کننده های معمولی نیز می توان استفاده کرد و تاثیر بسیار مثبتی در کاهش خشکی پوست دارند.

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ۰۹:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید