اخبار

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به حدود ۳۸ هزار نفر توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به حدود ۳۸ هزار نفر توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین


مدیر شبکه بهداشت و درمان هرسین  با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین حدود ۳۸ هزار نفر از مردم این منطقه را تحت پوشش قرار می دهد گفت: خدمات در مرکز بهداشت هرسین در سه بخش مرکز بهداشت ، بیمارستان و فوریت های پزشکی به همشهریان عزیز ارائه می شود .

دکتر ایوب فرجی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: این شبکه دارای ۳۲ خانه بهداشت فعال، ۱۰ پزشک خانواده و ۷ ماما ، ۲ مرکز بهداشتی درمانی روستایی و ۵ پایگاه بهداشتی شهری فعال به جمعیت تحت پوشش این شبکه ارائه خدمت می کند.

وی اظهار داشت: بیمارستان شهدای هرسین در بهمن ماه  ۱۳۸۳ با ظرفیت ۱۰۰ تخت مصوب با مساحت ۱۳ هزار مترمربع در چهار طبقه در غرب شهر بین جاده بیستون نورآباد قرار گرفته است.

به گفته وی این بیمارستان شامل: مرکز استریل بخش اعمال جراحی ، پشتیبانی مشترک ، مراقبت ویژه ICU ، بخش بستری مردان ، آزمایشگاه ، اتاق عمل ، کلینیک تخصصی ، بخش زایشگاه ، زنجیره سرد می باشد و در تخصصهای اطفال (دو پزشک) جراحی عمومی (دو پزشک)، زنان و زایمان(دو پزشک) ، رادیولوژی، عفونی، داخلی(دو پزشک)، گوش و حلق و بینی و قلب و عروق ، ارتوپد  ،بیهوشی و پوست مشغول ارائه خدمات رسانی به مردم شریف به صورت شبانه روزی می باشد.

دکتر فرجی با بیان اینکه ۱۳ پزشک متخصص ، ۹ پزشک عمومی در این بیمارستان فعال هستند گفت: عمده عمل های قابل ارائه در بیمارستان نیز هرنی انیگوینال ، سینوس پیلونیدال ، کله سیستونی ، آپاندکتونی ، کاتاراکت ، انواع جااندازی ، موارد شکستگی استخوان و برحسب نیاز و ضرورت انواع عمل های اورژانسی می باشد.

وی اظهار داشت: بخش دیالیز در حال حاضر در دو شیفت  صبح و عصر با شش تخت و دستگاه همودیالیز فعال به ۲۳ بیمار دیالیزی ارائه خدمت مینماید ، روزانه ۱۲ بیمار دیالیز میشود.

به گفته مدیر این شبکه بخش مراقبت های ویژه ICU بیمارستان دارای ۶ تخت (۵تخت و ۱ ایزوله عادی) می باشد که دارای ۶ مانیتور ثابت و یک مانیتور پرتابل می باشد و بخش مراقبت های ویژه ccu بیمارستان با ۶ تخت (۵ تخت و ۱ ایزوله عادی) می باشد که دارای ۶ مانیتور ثابت و ۱ مانیتور پرتابل می باشد.

وی همچنین اظهار داشت: درمرکز فوریت های پزشکی این شبکه  ۳۴ نفر پرسنل در ۴ پایگاه هرسین ، بیستون ، چهر و چشمه کبود در حال خدمت رسانی می باشد.

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید