اخبار

ایران در زمره ۸ کشور برتر دنیا از نظر تولیدات گیاهان دارویی قرار دارد

ایران در زمره ۸ کشور برتر دنیا از نظر تولیدات گیاهان دارویی قرار دارد
 
دکتر محمد حسین فرزایی متخصص داروسازی سنتی در گفتگو با سرویس علمی ، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه گفت: ایران در زمره ۸ کشور برتر دنیا از نظر تولیدات گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در حیطه تنوع رشد گیاهان دارویی بسیار شاخص و منحصر بفرد است گفت: کشور ما ایران، از منظر موقعیت آب و هوایی و نیز چهار فصل بودن ، پتانسیل بسیار بالایی برای تولید صنعتی و صادرات داروهای گیاهی دارد.

دکتر فرزایی با بیان اینکه استفاده از گیاهان دارویی در پیشگیری و درمان بیماری ها دارای سابقه ای بسیار طولانی است گفت: گیاهان دارویی می تواند جایگاه بسیار استراتژیک و موثری در توسعه اقتصاد کشور نیز داشته باشد.
 
 به گفته وی تحقیقات در زمینه اقتصاد صنعت دارو نشان می دهد که در حال حاضر ارزش تجارت جهانی گیاهان دارویی صد میلیارد دلار در سال است و نیز مطالعات بین المللی نشان می دهد ایران از نظر تنوع زیستی در زمره 8 کشور برتر دنیا در تولیدات گیاهی قرار دارد و ایران ما نیز با شروع فعالیت دارویی و صنعتی در این زمینه، جایگاه ویژه ای در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی پیدا کرده است .

وی همچنین افزود: استان عزیز ما کرمانشاه نیز به دلیل شرایط ممتاز آب و هوایی، ظرفیت خوبی در حیطه کشت و تولید صنعتی داروهای با منشا گیاهی دارا می باشد.

دکتر فرزایی عنوان کرد: برنامه ریزی و سرمایه گزاری گسترده در زمینه کاشت، فراوری، تحقیق و تولید داروهای گیاهی این امکان را فراهم می کند تا شاهد درآمدزایی، اشتغال و ارتقای معیار های دارویی و درمانی را در استان و کشور باشیم.
۳ اسفند ۱۴۰۱ ۱۴:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید