اخبار

دکتر شکیبا:

ارتقاء شاخص های سلامت، افزایش رضایت مندی مردم و عدالت در سلامت از نقاط قوت طرح پزشک خانواده است

ارتقاء شاخص های سلامت، افزایش رضایت مندی مردم و عدالت در سلامت از نقاط قوت طرح پزشک خانواده است

جلسه ویدئو کنفرانس با موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع با حضور دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه، مدیران ارشد این معاونت و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستانها برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر شکیبا گفت: ارتقاء شاخص های سلامت، افزایش رضایت مندی گیرندگان خدمت، عدالت در سلامت از نقاط قوت طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع می باشد
 
وی با بیان اینکه این طرح یکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت در راستای ارتقا بهداشت و سلامت در کشور است گفت: بر این اساس در حال حاضر اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی لازمه اجرای برنامه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع ، تخصیص اعتبارات لازم و زیرساخت های مناسب است.

وی تاکید کرد: نظام ارجاع الکترونیک از سطح یک به دو باید در برنامه پزشک خانواده اجرایی شود و نقشه ارجاع الکترونیک باید از سطح یک ترسیم گردد.

دکتر شکیبا با اشاره به اینکه اجرای این طرح کاری سخت و جهادی اما بسیار ارزشمند است گفت: تجهیز مراکز از ستاد تا سطح روستا  به فناوری و تکنولوژی( استقرار کامپیوتر، اتصال اینترنت) از الزامات اجرای این طرح می باشد.

 

 وی اظهار داشت:افزایش دسترسی عادلانه به خدمات با کیفیت برای‌کل جمعیت، ارتقاء شاخص های سلامت، افزایش رضایت مندی گیرندگان خدمت، عدالت در سلامت از نظر دسترسی به خدمات از نقاط قوت این نسخه می باشد و نقاط ضعف آن نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه گفت:  سامانه سیب، معرف و کارنامه دانشگاه، معاونت بهداشتی، شبکه، پزشک و مراقبت سلامت می باشد و باید تمامی خدماتی که ارائه می گردد در سامانه سیب ثبت گردد.

دکتر شکیبا تاکید کرد:پر کردن فرم های خوداظهاری باید منطبق بر واقعیت و قانونی باشد، به این معنی است که کاملاً درست و کارشناسی شده باشد و هر آنچه که هستیم ثبت شود .

۳ اسفند ۱۴۰۱ ۲۱:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید