اخبار

رادیوتراپی چیست؟

رادیوتراپی چیست؟

دانشیار  رادیو انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: رادیوتراپی روشی است که در آن سرطان با دادن مستقیم اشعه های با ولتاژ بالا به کانون بافت سرطانی درمان می شود.

دکتر نسرین امیری فرد در گفتگو با سرویس علمی ، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه گفت: هدف از این درمان این است که اشعه با حداکثر قدرت به بافت سرطانی بتابد و به مقدار بسیار کم به بافت های اطراف تابیده شود تا هیچ اثر سوئی بر بافت سالم اطراف نداشته باشد.

به گفته وی امروزه رادیوتراپی یکی از اصلی ترین درمان های شایع در سرطان شناسی محسوب می‌شود که حدودا ۳/۲ سرطان‌ها رادیوتراپی می شوند که یا به تنهایی و یا به همراه عمل جراحی و شیمی درمانی این کار انجام می شود.

دکتر امیری فرد با بیان اینکه با استفاده از رادیوتراپی اندازه بعضی از تومورها را میتوان قبل از عمل جراحی کوچک تر کرد تا جراح بتواند آن را راحت تر خارج کند .

وی گفت: در بعضی از بیماران شیمی درمانی و رادیوتراپی همزمان انجام می‌شود در این شرایط سلول های سرطانی به تابش اشعه حساس تر شده و به راحتی تخریب می شوند.

دکتر امیری فرد افزود: رادیوتراپی می تواند با کاهش درد در مواردی که درمان بیماری امکان‌پذیر نیست کیفیت زندگی بیمار را بهتر نماید.

۱۲ فروردین ۱۴۰۲ ۰۰:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید