اخبار

تاکید رییس دانشگاه بر برنامه ریزی دقیق جهت ارائه خدمات مطلوب بهداشتی درمانی در تعطیلات نوروزی استان

تاکید رییس دانشگاه بر برنامه ریزی دقیق جهت ارائه خدمات مطلوب بهداشتی درمانی در تعطیلات نوروزی استان
 
رییس دانشگاه طی نشستی با معاونین ، مدیران و مسئولان واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی در دانشگاه ، بر برنامه ریزی جدی و دقیق ارائه خدمات مطلوب حوزه های بهداشتی درمانی استان در تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

دکتر محمدی رییس گفت: نوروز سال ۱۴۰۲ به طور قطع با سال های گذشته تفاوت خواهد داشت و باید سفرهای نوروزی مورد توجه ویژه قرار گیرد و جدی تر از گذشته به فکر سلامت مردم در ایام نوروز باشیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه در ایام نوروز آمار تصادفات جاده ای و مسمومیت ها افزایش می یابد و باید تلاش کنیم با همکاری و همدلی و با جدیت تمام، برنامه ریزی ها و اقدامات لازم را در حوزه های مختلف بهداشتی درمانی در  راستای حفظ سلامت مردم در این ایام انجام دهیم .   

رئیس دانشگاه با بیان اینکه انجام برنامه‌ ریزی‌های لازم برای حضور متخصصان مقیم در بیمارستان ها در ایام نوروز بسیار ضروری است گفت: علاوه بر آن با توجه به تعطیلی بیمارستانها و مراکز درمانی خصوصی وافزایش مراجعین در اورژانس های بیمارستان های تابعه دانشگاه ، باید تعداد پزشکان در این مراکز در این ایام نوروز افزایش یابد. 

وی تاکید کرد: روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستانها با هماهنگی معاونت غذا و دارو در ۵ روز اول تعطیلات نوروز  تعداد داروخانه های شبانه روزی فعال را جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان  افزایش دهند‌ .   
دکتر محمدی همچنین افزود: برای چهارشنبه آخر سال نیز باید آمادگی لازم را داشته باشیم ،متاسفانه سال گذشته گزارش هایی از قطع عضو و سوختگی در اثر بی احتیاطی و سهل انگاری شهروندان داشتیم و در این زمینه همکاران اورژانس باید آمادگی لازم را داشته باشند  و معاونت بهداشتی نیز در خصوص ارائه آموزش های مورد نیاز و فرهنگ سازی به صورت جدی اقدام نماید. 

وی عنوان کرد:در حال حاضر در  پیک کرونا قرار داریم  و تعداد مرگ و میرها در حال افزایش است و باید به واکسیناسیون توجه بیشتری شود .

 

همچنین دکتر قلعه سفیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه نیز با بیان اینکه امکانات و تجهیزات لازم برای ایام نوروز ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده گفت: تیم های اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه در طول روزهای نوروز نیز با تمام توان در خدمت مردم خواهد بود.


وی اظهار داشت:همکاران مرکز هدایت عملیات بحران EOC و مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه‌ علوم پزشکی (MCMC) نیز در نوروز ۱۴۰۲ نیز  به صورت شبانه روزی و مستمر فعال هستند تا هماهنگی درون و برون ‌بخشی در نوروز امسال به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

در ادامه دکتر صوفیوند معاون درمان دانشگاه نیز گفت: واحدهای ارایه دهنده خدمات درمانی شامل بیمارستان های دانشگاهی، اورژانس‌ های پیش ‌بیمارستانی و پاراکلینیک ها، با هدف ارایه خدمات مطلوب و به موقع در ایام نوروز فعال هستند.  

به گفته وی  تمامی بخش‌ های تصویربرداری و اتاق عمل بیمارستان ‌های دانشگاهی به صورت شبانه‌ روزی در ایام نوروز فعالیت دارند و تیم ‌های مدیریتی بیمارستان ‌ها نیز در این ایام در مراکز درمانی حضور دارند و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات درمانی به شهروندان و مسافران نوروزی در این ایام اندیشیده شده است.

 

 


۹ اسفند ۱۴۰۱ ۱۴:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید