اخبار

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان :

تلاش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کاشت نهالهای بومی استان بی نظیر بوده است

تلاش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کاشت نهالهای بومی استان بی نظیر بوده است
مهندس کولانی مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان در جشن بزرگ درختکاری گفت: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مدیران بیمارستان امام رضا (ع) که با تلاش جانانه این فضا را جهت کاشت نهال آماده نمودند و بیشتراز نهالهای بومی و مادری استان استفاده کردند صمیمانه سپاسگزارم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: امسال برای سومین سال است که بیمارستان ، این فضا را ایجادکرده و بسیاری از فضای سبزی که ملاحظه میفرمایید نهالهای سه ساله و دوساله هست که توسط زحمتکشان این بیمارستان محافظت شده است.

وی عنوان کرد: امروزه در دنیا با توجه به گسترش گازهای گلخانه ای و آلودگی فزاینده شهرهای صنعتی  توجه به منابع طبیعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کاشت نهال به یک تلاش جهانی تبدیل شده است.

به گفته وی سهم‌ کشور ایران کاشت یک‌ میلیارد اصله نهال به مدت چهارسال است که چنانچه هرسال ۲۵۰ نهال کاشت شود به هدف مورد نظر میرسیم.

وی همچنین افزود: با توجه به تاکید مقام‌معظم رهبری مبنی بر حفظ منابع طبیعی و اینکه ایشان هرسال شخصا در روز درختکاری به اهمیت کاشت نهال توجه می کنند و نهال می کارند این موضوع در دستور کار همه مسئولان نیز وجوددارد.

مهندس تاکید داشت:: برای اینکه موضوع کاشت نهال در بین اقشار مختلف جامعه پررنگ شود میبایست مردمی سازی شود و همه باید باهم  تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نهالستان های مختلفی در مناطق گرمسیر و سردسیر استان وجوددارد گفت: باتوجه به جمعیت استان که ۲ میلیون نفر هست چنانچه هرنفری یک نهال در سال بکارد ما به هدفمان نزدیک میشویم.

به گفته این مقام مسئول همزمان با شهر کرمانشاه در شهرستانهای استان هم به صورت نمادین نهال کاشت می شود ، در هرشهرستانی دو یا سه بوستان ایجاد شده ، امسال ۱۰ هزار اصله نهال فقط به یاد شهدا کاشت میشود.

مهندس کولانی با بیان اینکه ۷۴ درصد استان منابع طبیعی است و امسال  دراستان ۳۰۰ هزار اصله نهال توزیع کردیم گفت: امیدواریم با تلاش تمامی ادارات و ارگانها در حفظ منابع طبیعی کوشا باشیم.

وی با اشاره به اینکه اولین‌استانی بودیم‌ که امسال کمترین حریق را داشتیم‌ گفت: این امر هم به دلیل مردمی سازی بود ، انشاءاله هر کدام از ما سفیرانی برای حفظ این‌میراث باشیم.
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ۱۵:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید