اخبار

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند در کرمانشاه

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند در کرمانشاه

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند خبر داد.

امیر کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شلوغی اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز گفت: در همین راستا همه ساله در آستانه عید نوروز طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف نظارت بر بازار نوروز و مراکز تهیه و توزیع غذا اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح که تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت، ۲۹۰ بازرس بهداشت محیط سلامت استان را تحت رصد خواهند داشت.

کرمی گفت: ساعت فعالیت این بازرسان از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب خواهد بود و از ۲۰ شب تا هشت صبح نیز درصورت تماس تلفنی شهروندان در اماکن گزارش شده جهت بازدید حاضر خواهند بود.

مدیرگروه بهداشت محیط استان کرمانشاه با اشاره به وجود حدود ۳۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح استان، گفت: این اماکن بصورت تصادفی و سرزده تحت بازرسی قرار می گیرند.

کرمی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز تمرکز اصلی بر بازرسی از مجتمع‌های بین راهی، قنادی‌ها و رستوران‌ها خواهد بود. همچنین محل اسکان مسافران و مدارسی که برای اسکان مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده در این طرح بصورت ویژه بازرسی می‌شوند.

به گفته مدیرگروه بهداشت محیط استان کرمانشاه با توجه به حساسیت سلامت مردم در ایام نوروز، با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با روسای اتحادیه‌ها، در این طرح در صورت مشاهده اولین تخلف بهداشتی واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی و جریمه شده و در صورتی که مشکل بهداشتی حاد باشد، واحد متخلف در همان بار اول به مدت یک هفته پلمب می‌شود.

کرمی در پایان از مردم خواست تا هرگونه تخلف بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند و یادآور شد: با تماس با این سامانه بازرسان باید ظرف ۷۲ ساعت به گزارش مربوطه رسیدگی کرده، تشکیل پرونده دهند و نتیجه گزارش را اعلام کنند.
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ۱۵:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید