اخبار

بازگشت دستگاه شتابدهنده خطی بخش رادیوتراپی مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) به مدار درمان بیماران

بازگشت دستگاه شتابدهنده خطی بخش رادیوتراپی مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) به مدار درمان بیماران

دکتر محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دستگاه شتابدهنده خطی بخش رادیوتراپی مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) که از حدود یک هفته پیش دچار نقص فنی شده بود، با پیگیری های مجدانه تیم مدیریتی دانشگاه ، با تأمین اعتبار مبلغ حدود سه میلیارد تومان تعمیر و تنظیم و در مدار استفاده قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: این دستگاه بعنوان یکی از روش های بیرونی پرتو درمانی برای درمان بیماران سرطانی بسیار حیاتی می باشد که تعرفه پایین آن در بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی از موارد حایز اهمیت برای بیمارانی است که توانایی پرداخت هزینه های بخش خصوصی را ندارند و این مهم تکلیف دانشگاه را برای تعمیر و بروز رسانی این تجهیزات بیشتر می کند.

به گفته وی دستگاه شتابدهنده خطی مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) تنها دستگاه دولتی استان می باشد که روزانه ۲۸۰ فیلد درمانی با حداکثر ظرفیت ۸۰ بیمار را تحت درمان قرار می دهد و علاوه بر بیماران استان به بیماران استانهای همجوار نیز خدمات درمانی ارائه می دهد. 

دکتر محمدی گفت: با پیگیری های انجام  شده تیم مدیریتی دانشگاه، سه دستگاه شتابدهنده خطی برای بخش های رادیوتراپی مرکز جامع سرطان دانشگاه تامین گردیده که در انتظار آماده سازی فضای فیزیکی برای نصب به سر می برند.

رئیس دانشگاه پیش بینی کرد که با بهره برداری از این دستگاه ها در آینده نزدیک، علاوه بر ارتقاء کیفیت خدمات درمانی به شکل بسیار معنادار، نوبت پذیرش بیماران سرطانی نیز به حداقل زمان ممکن خواهد رسید.

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید