اخبار

نگاهی به نقاط قوت و پیشرفت های چشمگیر بیمارستان گلستان به عنوان تنها مرکز سوانح و سوختگی غرب کشور

نگاهی به نقاط قوت و پیشرفت های چشمگیر بیمارستان گلستان به عنوان تنها مرکز سوانح و سوختگی غرب کشور
 

بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی گلستان تنها مرکز شناخته شده در غرب کشور و یکی ازجدید التاسیس ترین مراکز آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه محسوب می شود.

 این مرکز در سال 1398 با عنوان مرکز سوانح و سوختگی در کرمانشاه با امکانات درمانی تشخیصی ، بخش های پاراکلینیکی مشتمل بر، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، درمانگاه و بخش های بستری ، بخش اورژانس سوختگی، BICU ، جراحی سوختگی و جراحی ترمیمی، فیزیوتراپی و کلیه واحدها و بخش های پشتیبانی بیمارستانی به بهره برداری رسید.


کیومرث بشی پور مدیر این بیمارستان طی گفتگویی با روابط عمومی دانشگاه اعلام کرد: میانگین خدمات انجام شده در این مرکز، ماهانه به طور متوسط 800 بیمار و متوسط مراجعین به پزشک و ویزیت و دریافت خدمت در سال حدود ۹ هزارو ۶۰۰ مددجو می باشد.

 

وی بابیان اینکه با شروع اپیدمی کرونا این مرکز تغییر کاربری داده و با عنوان مرکز ریفرال کرونا در دوم اسفند سال  1398 شروع به فعالیت نمود گفت: مرکز گلستان در ابتدا و پیک اول کرونا (42 تخت) و در پیک دوم با 82 تخت به فعالیت ادامه داد و سپس  از تیر ماه 1401 با عنوان مرکز سوانح و سوختگی  در حال فعالیت است و  در حال حاضر با 50 تخت فعال بصورت 12 تخت ویژه ICU و 20 تخت سوختگی و 9 تخت پیوند مغز استخوان، 13 تخت ستاره دار و 5 تخت سایر  به فعالیت خود ادامه می دهد .
 
بشی پور با اشاره به پیشرفت های چشمگیر این بیمارستان در سال های اخیر افزود: تمامی این دستاورد ها بیانگر این بود که بایستی این مرکز بعنوان قطب علمی سوختگی غرب کشور نیز شناخته شود.

مدیر تنها مرکز تخصصی سوانح و سوختگی غرب کشور گفت: کسب درجه یک اعتباربخشی در سال 1400، تجهیز بخش فیزیوتراپی با تجهیزات مدرن و پیشرفته ، تجهیز و راه اندازی بخش آی سی یو جنرال و سوختگی ، تجهیز و راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان ، بالا بردن  ضریب اشغال تخت به بالای هفتاد درصد، تجهیز بیمارستان به دستگاه لیزر داپلر سوختگی(سومین دستگاه موجود در ایران) جهت تشخیص عمق سوختگی از جمله دستاوردهای مهم این مرکز است.

وی همچنین به خدمت رسانی به ۱۳ هزارو ۷۸۰  بیمار در زمان اپیدمی کرونا ، استفاده از گاواژهای صنعتی جهت بیماران بستری در آی سی یو  ، ویزیت روزانه روانشناسی و تغذیه جهت تمامی بیماران  بستری و نیز تهیه ی پانسمان های نوین Ag Coat  جهت بیماران بستری به عنوان دیگر دستاوردهای این مرکز اشاره کرد.
 

بشی پور با اشاره کوتاهی به نقاط قوت بیمارستان گلستان، جدیدالتأسیس بودن بیمارستان ، برخورداری از استانداردهای مناسب فیزیکی،تأسیساتی و تجهیزاتی ، پتانسیل تبدیل اثربخش از مرکز سوختگی به مرکز درمان و مراقبت بیماری های نو پدید و نیز پتانسیل افزایش ظرفیت 2 برابری تخت بستری جهت پذیرش بیماران مذکور در مواقع ضروری را از جمله نقاط قوت این مرکز دانست.

به گفته وی استقرار نظام مدیریت مشارکتی در اداره مرکز توسط مسئولین و مدیران ارشد ، کسب نتایج مطلوب عملکردی ، بهره مندی از توان، ظرفیت و تجربه های مجتمع امام رضا(ع) در فعالیت های مدیریتی و عملکردی و نیز ایجاد ساختار سازمانی پویا در بکارگیری تعداد قابل توجه پرسنل جدیدالورود و نیز هماهنگی اثربخش در عملکرد هدفمند کارکنان از دیگر نقاط مثبت این مرکز است.
  
وی همچنین به مهمترین برنامه هایی که در سال 1402 در صدد اجرای آن هستند نیز اشاره کرد و گفت: برخی از این برنامه ها عبارتند از تجهیز و بازسازی بخش آزمایشگاه و بانک خون، راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان اطفال به عنوان تنها مرکز پذیرش بیماران پیوندی اطفال و نیز راه اندازی کلینیک فوق تخصصی سوختگی با دستگاههای مجهز و با تکنولوژی روز هستند.
 
                                                     
۵ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید