اخبار

افراط در مصرف تخمه و میوه ، خصوصاً با پوست توسط کودکان، موجب مشکلات گوارشی برای آنها می شود

افراط در مصرف تخمه و میوه ، خصوصاً با پوست توسط کودکان، موجب مشکلات گوارشی برای آنها می شود
دکتر امید امان الهی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی کودکان عضو هیات علمی دانشگاه گفت: یکی از نکات مهمی که والدین گرامی در خصوص فرزندان شان باید بیشتر رعایت کنند و بیشتر مراقب باشند این است که افراط در مصرف برخی خوراکی‌ها مانند تخمه و میوه خصوصاً با پوست که واقعاً دیده شده که توسط بچه ها انجام میشه  زمینه ساز و بروز بعضی از مشکلات گوارشی  می شود‌.

 

وی در گفتگو با سرویس علمی ، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه گفت : از جمله این مشکلات تجمع پوست تخمه و میوه در معده و روده ها است که دیده شده باعث انسداد های نصبی و کامل در دستگاه گوارش شده و باعث بروز مشکلات خطرناکی برای کودکان و حتی بستری شدن آنها در بیمارستان ، اتاق عمل و جراحی جهت رفع انسداد شده است .

وی اظهار داشت: این انسداد ممکن است در معده ،روده کوچک و روده بزرگ اتفاق بیفتد زیرا پوست تخمه و میوه قابل هضم نیست و گاه به صورت یک توده ای در دستگاه گوارش تجمع پیدا کرده و باعث انسداد می شود و حتی ممکن است که زمینه ساز برخی از دردها و مشکلات دیگری هم از جمله درد آپاندیسیت شود.

دکتر امان الهی با بیان اینکه البته که نیاز و حق طبیعی کودکان است که از میوه و تنقلات استفاده کنند گفت: ولی کافی است که والدین عزیز توجه کنند که این خوراکی ها به مقدار زیاد و با پوست خورده نشود.

 

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ ۰۸:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید