اخبار

"سلامت برای همه" شعار امسال سازمان بهداشت جهانی

"سلامت برای همه" شعار امسال سازمان بهداشت جهانی
 

دکتر شکیبا معاون بهداشت دانشگاه ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی بهداشت (۱۸ فروردین) به تمامی همکاران و هم استانی های عزیز گفت: امیدوارم در سال جدید سیستم بهداشت با همراهی مردم، پیشرفت های چشمگیری در مسیر ارتقا  سطح سلامت داشته باشد.

وی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه شعار امسال سازمان بهداشت جهانی"سلامتی برای همه" بیانگر پوشش همگانی بهداشت بعنوان هدف نخست است گفت: کلید دستیابی به این هدف، حصول اطمینان از این امر است که تمامی افراد و جوامع بتوانند در هر زمان و هر مکانی که به خدمات بهداشتی با کیفیت نیاز داشته باشند بدون بار مالی به آن دسترسی داشته باشند.

وی اظهار داشت: این امر شامل طیف وسیعی از خدمات مورد نیاز در طول عمر از ترویج  و ارتقا سلامت تا پیشگیری، درمان، بازتوانی و مراقبتهای تسکینی است که به بهترین نحو بر پایه یک سیستم قوی مراقبتهای  بهداشتی اولیه، قابل عرضه می باشد. 

دکتر شکیبا عنوان کرد: خوشبختانه اکنون بیش از گذشته این دیدگاه در سطح دنیا تسری یافته که سلامت مفهومی چند بعدی و نیازمند نگاهی جامع است و حفظ و ارتقای آن، تنها با مشارکت همگانی ممکن می شود.

به گفته وی دستیابی به این مهم، نیازمند برنامه ریزی های کارشناسانه، همبستگی بیشتر کشورها در زمینه تحقق برنامه ها و رشد دانش و آگاهی مردم در این زمینه است تا نسل های آینده ما نیز از امکان زندگی سالم برخوردار باشند.
۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ۱۰:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید