اخبار

دکتر محمدی:

باید کارهای فرهنگی را در دانشگاه با عمق وجود انجام دهید

باید کارهای فرهنگی را در دانشگاه با عمق وجود انجام دهید

 دکتر محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شورای فرهنگی دانشگاه گفت:بحث مسائل فرهنگی بسیار مهم و اثر گذار است و ما در کنار وظایف بسیار بزرگی که در حوزه های مختلف پزشکی، آموزشی وتحقیقات داریم وظایف فرهنگی را هم نباید فراموش کنیم .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: ازنظر پشتیبانی وظیفه خود می دانیم که از  برنامه های فرهنگی که شما عزیزان اجرا می کنید حمایت می کنیم.

وی افزود: در سال گذشته همه شما عزیزان در راستای برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی در دانشگاه بسیار خوب عمل کردید .

دکتر محمدی گفت: به طور قطع فعالیت های شما در حوزه فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی در سال گذشته بسیار اثر گذار بوده است و  جهادی که در حوزه فرهنگی انجام می دهید کمتر از جهاد یک رزمنده در جبهه جنگ نیست.

وی افزود:  از شما عزیزان که با جان و دل در میدان فرهنگی در حال تلاش هستید بسیار سپاسگزاریم اما انتظار ما این است که جهادی تر از قبل در این حوزه فعالیت نمایید.

رئیس دانشگاه گفت: اگر در حیطه فرهنگی یک نفر را بتوانید به معنویت نزدیک کنید دنیا و آخرت خود را نیز آباد کرده اید.

وی اظهار داشت:طرحی در راستای بهسازی نمازخانه های تمام مراکز دانشگاه داریم و برای تامین اعتبار آن پیگیری های لازم صورت می گیرد.

وی افزود:در زمینه بودجه ها و اعتبارات فرهنگی نیز قطعا از شما عزیزان حمایت می کنیم و انتظار ما از شما این است که کارهای فرهنگی را با عمق وجود انجام دهید و توجه داشته باشید  معنویت را اگر در جامعه تقویت کنید همه مشکلات حل می شود.

همچنین حجت الاسلام محبی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز عنوان کرد:با توجه به جایگاه ویژه ای که فرهنگ در سطح جامعه دارد تاثیر آن در سلامت روحی و روانی افراد انکار ناپدیر است، بر این اساس فعالیت فرهنگی به عنوان ارزش مطرح است.

وی افزود: اگر به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ در جامعه توجه کنیم، در می یا بیم که کار فرهنگی به مثابه جهاد فرهنگی قلمداد می شود و بایستی برای رشد و ارتقا این حوزه با تمام وجود فعالیت کنیم.

حجت الاسلام محبی گفت: بایستی کار فرهنگی دانشگاه به گونه ای باشد که افرادی تربیت کند مؤمن و دارای اخلاق خوب و انقلابی؛ کار فرهنگیِ درست آن چیزی است که جوان ما را انقلابی بار بیاورد.

 به گفته وی کار فرهنگی باعث می شود افرادی  با اعتمادبه‌نفس ، با انگیزه، سرشار از امید؛ با فهم درست از موقعیّت کشور؛ آشنا به فرهنگ اسلامی، خوش‌بین و فعال تربیت شود .

وی ادامه داد:رشد و ارتقا فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در دانشگاه تنها به معاونت فرهنگی خلاصه نمی شود و مشارکت فعال تمامی مراکز، دانشکده ها و اعضای دانشگاه را می طلبد.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از  اعضای شورای فرهنگی دانشگاه مباحثی را در حوزه های مختلف مطرح کردند و در ادامه به مناسبت ماه مبارک رمضان  محفل انس با قرآن کریم و تلاوت قرآن توسط قاری کشوری ،اجرای تواشیح ، ضیافت افطار و نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیات رییسه در نشست امروز شورای فرهنگی دانشگاه برگزار شد.


۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ۱۰:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید