اخبار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: کرونا در کرمانشاه روند افزایشی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: کرونا در کرمانشاه روند افزایشی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روند کرونا در استان را افزایشی دانست و گفت: از اول فروردین امسال تاکنون ۷۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و تاکنون نیز پنج نفر فوت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر «قباد محمدی» عصر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه از آذرماه سال ۱۴۰۱ تا اول فروردین سال ۱۴۰۲ مورد فوتی بر اثر کرونا در استان نداشتیم، افزود: متاسفانه به دلیل عادی انگاری و عدم رعایت مسائل بهداشتی شاهد موج جدید کرونا در سطح کشور و استان هستیم و تعداد مبتلایان نیز هر روز در حال افزایش است.

به گفته وی از اول فروردین تاکنون روند ابتلا، مرگ و میر و بستری در بخش مراقبت های ویژه ناشی از ویروس کرونا در استان کرمانشاه افزایشی است و تاکنون نیز پنج نفر به صورت قطعی و ۱۱ نفر نیز محتمل در استان فوت کرده اند.

موج جدید تا پایان فروردین ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه استان اکنون درگیر کرونا است، تصریح کرد: این موج از کرونا تا پایان فروردین امسال ادامه دارد.

دکتر محمدی توصیه هایی به مردم در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا کرد و گفت: واکسیناسیون بسیار در پیشگیری از ابتلا به این ویروس مهم است و ما توصیه می کنیم مردم با مراجعه به مراکز بهداشت در نوبت صبح نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

او تاکید کرد تمام شهروندانی که ۶ ماه از تزریق واکسن کرونا آنها می گذرد می‌توانند نسبت به تزریق واکسن مجدد اقدام کنند.

وی همچنین از افرادی که علائم دارند خواست خودشان را از دیگران دور نگه دارند، ماسک بزنند و موارد بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از آمادگی بیمارستان های استان برای پذیرش بیماران کرونایی خبر داد و گفت: در شهر کرمانشاه یک بخش از بیمارستان امام رضا (ع) به بیماران کرونایی اختصاص یافته و یک بخش را نیز آماده کرده ایم تا در صورت نیاز از آن استفاده نماییم و در شهرستان ها نیز بیمارستان ها آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند.

به گزارش ایرنا؛ مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۳۳۶ نفر رسیده است.

چهار شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: رنگ چهار شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

دکتر محمدی افزود: شهرستان‌های صحنه، هرسین، سرپل‌ذهاب و سنقروکلیایی به رنگ‌ زرد کرونایی درآمدند و مابقی شهرستان‌ها (کرمانشاه، پاوه، جوانرود، قصرشیرین، کنگاور، روانسر، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، دالاهو) در وضعیت آبی هستند.
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ۱۷:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید