اخبار

به بهانه روز جهانی هموفیلی

ارائه خدمات درمانی به ۲۳۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

ارائه خدمات درمانی به ۲۳۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

 

مسئول واحد بیماریهای خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ارائه خدمات درمانی به ۲۳۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در استان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر بهنام روندی به مناسبت روز جهانی هموفیلی (28 فروردین ماه) در گفتگو با سرویس علمی ، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه اعلام کرد: در حال حاضر تعداد بیماران هموفیلی در کشور حدود ۱۲ هزار نفر و در استان کرمانشاه ۲۳۸ نفر است که کلیه خدمات درمانی شامل تزریق فاکتورهای خونی انعقادی و نیز خدمات دندانپزشکی برای این بیماران به صورت تقریبا رایگان انجام می شود.

 وی اظهار داشت خوشبختانه با افتتاح مرکز جامع بیماران خاص که در طبقه سوم کلینیک بوستان واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) واقع شده است کلیه خدمت فوق به بیماران خاص از جمله بیماران هموفیلی به طور اختصاصی برای این عزیزان انجام می شود.

دکتر روندی همچنین از معرفی کلیه بیماران هموفیلی به بانک جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه  کمک درمانی به مبلغ 20 و 50 میلیون تومان در سال گذشته توسط این واحد نیز خبر داد.

به گفته وی تعامل خوب نمایندگان انجمن بیماران هموفیلی با واحد بیماریهای خاص موجب هماهنگی و برنامه ریزی مناسب جهت ارائه خدمات بهتر به این عزیزان شده است.

وی با بیان اینکه بیماری هموفیلی یک بیماری ارثی است که در آن توان بدن برای ایجاد لخته و انعقاد خون برای جلوگیری از خونریزی مختل می شود گفت: این بیماری در دو نوع A و B وجود دارد که ۸۵ درصد  این بیماری ناشی از کمبود فاکتور شماره ۸ انعقاد خون است.

دکتر روندی توضیح داد: در این عارضه ایراد مفصلی برای بیمار ایجاد شده و مفاصل لگن و زانو دچار عارضه می‌شود ضمن اینکه اگر بیمار دچار زخم باشد خونریزی بند نمی شود.

به گفته وی اگر بیماران هموفیلی نیاز به جراحی داشته باشند که حتی ربطی به بیماری مربوطه نداشته باشد ابتدا آزمایش می شوند ، در صورتی که کمبود و یا اختلالی در فاکتورهای انعقادی این بیماران وجود داشته باشد،  ابتدا فاکتور خونی موردنظر برای بیمار تزریق شده سپس عمل جراحی برای آنان صورت می گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بیماری هموفیلی  کلیک اینجا کنید.

  

۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ۱۱:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید