اخبار

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان

 در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای فرامین معظم له در باب جهاد تبیین ، سیاست‌های کلان فرهنگی ، سیاست‌های کلی جوانی جمعیت و تحقق اهداف سلامت روحی و جسمی دانش آموزان در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، این تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور بیان دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان به دانش آموزان جهت امیدآفرینی و همچنین حمایت از جوانی جمعیت و ارائه اطلاعات درست در این راستا به دانش آموزان و والدین آنها منعقد گردید.

بیان دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان نقش مهمی در امیدآفرینی بین دانش آموزان دارد

دکتر محمدی رئیس دانشگاه با بیان اینکه این دومین تفاهم‌نامه دانشگاه با آموزش و پرورش استان در چندماه اخیر است و قطعا دستاوردهای خوبی برای دو دستگاه دارد گفت: در حوزه  بهداشت و درمان ، دارو و تجهیزات پیشرفتهای بی نظیری در نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفته است که نشان دادن این دستاوردها و پیشرفتها به دانش آموزان که سرمایه های این‌ مملکت هستند موجب دلگرمی و امید آفرینی آنها در جامعه خواهد شد.

وی اظهار داشت :در‌ گذشته در حوزه ساخت دارو زیر ۱۰ درصد داروها در کشور تولید می شد اما اکنون بالای ۹۵ درصد آنها در کشور تولید می شود و این نشان از قدرت بالای دانشمندان ما می باشد.

رئیس دانشگاه عنوان کرد: ساخت واکسن کرونا در کشور یکی از دستاوردهایی بود که کمتر کشوری به آن رسید ، طبق نظر سازمان جهانی بهداشت ، ایران جزء موفق ترین کشورها در مهار کرونا می باشد.

به گفته وی در حال حاضر ۷۰۰ دانشجوی خارجی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی از کشورهای افعانستان ، پاکستان ، عراق ، فنلاند و دیگر کشورهای دنیا در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند و بسیاری از بیماران در کشورهای همسایه به خاطر وجود پزشکان حاذق در استان برای معالجه به کرمانشاه می آیند.

دکتر محمدی با بیان اینکه دانش آموزان که سرمایه های ما هستند باید  این پیشرفتها را ببینند و روحیه خودباوری آنها تقویت شود و تشویق شوند که سهم بزرگی در آینده کشور دارند گفت: موضوع دیگر تفاهم‌نامه جوانی جمعیت است  که یکی از مهمترین موضوعات حال حاضر در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است.

وی افزود: تشکیل جلسات متعدد برای دانش آموزان و والدین نقش مهمی در تشویق خانواده ها به سمت فرزندآوری دارد‌ که این مهم با همکاری آموزش و پرورش صورت می پذیرد.

 

همچنین دکتر سلمان‌ محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز اظهار داشت: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال تربیت دانش آموزانی هستیم که زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.

وی افزود: رویکرد اداره کل آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان در ابعاد مختلف زندگی است و این مهم با راهبرد کلان ما که اتحاد درون سازمانی و تعامل برون سازمانی است اتفاق می افتد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: یکی از تعاملهای برون سازمانی همکاری با دانشگاه علوم‌ پزشکی در راستای جهاد تبیین می باشد که بتوانیم روحیه اصلی جهاد تبیین که همان امیدآفرینی در بین دانش آموزان و والدینشان می باشد ایجاد کنیم.

به گفته او بیان دستاوردهای بهداشت و درمان برای دانش آموزان و انجام اقدامات لازم در جهت حمایت از جوانی جمعیت از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی اظهار داشت: همه دستگاههای اجرایی خادم و خدمتگزار مردم هستند و می بایست در خدمت اهداف کلان نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند.

۳
۲


۲۹ فروردین ۱۴۰۲ ۱۱:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید