اخبار

زنگ سلامت در استان کرمانشاه نواخته شد

زنگ سلامت در استان کرمانشاه نواخته شد
 
 امروز در آغاز هفته سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و اداره کل آموزش و پرورش استان زنگ سلامت به صورت نمادین در مدرسه دخترانه  آل آقا کرمانشاه نواخته شد.

 

دکتر محمدی رییس دانشگاه در این آیین با بیان اینکه امروز روز اول هفته سلامت است و شعار هفته سلامت در سال جاری ، "سلامت برای همه با اجرای پزشکی خانواده است. " گفت: برنامه اصلی وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ و یکی از مهمترین برنامه های دولت حضرت آیت اله رئیسی اجرای طرح پزشکی خانواده در سال جدید در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر می باشد.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت و دولت در سال های گذشته طرح پزشک خانواده را در روستاها اجرا کرد اما  بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت استان در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر زندگی می کنند که تحت پوشش پزشک خانواده نیستند .

دکتر محمدی گفت: خوشبختانه طرح پزشکی خانواده شهری  از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان سال جمعیت شهری  استان تحت پوشش پزشکی خانواده قرار می گیرد و انتخاب شعار امسال در هفته سلامت به همین مناسبت است.

به گفته وی در طرح پزشکی خانواده که ارتقا بسیار خوبی در شاخص های سلامت مردم خواهد داشت، هر ۳۰۰۰ نفر از جمعیت شهری تحت نظارت یک پزشک قرار می گیرد و همچنین هر ۱۵۰۰ نفر جمعیت تحت نظارت یک مراقب سلامت خواهد بود.

رئیس دانشگاه خبر داد: در این طرح تمام شاخص های سلامت افراد چک می شود و قند خون و فشار خون مورد  غربالگری  قرار گرفته و در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع داده خواهد شد.

دکتر محمدی با بیان اینکه آموزش رکن و اساس هر کار و برنامه ای است گفت: بنابراین درخواست ما از سفیران عزیز سلامت و همکاران آموزش و پرورش این است که در اجرای مطلوب این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه های امسال در هفته سلامت بحث جوانی جمعیت است که از مهمترین مباحث در تمام کشورهای پیشرفته می باشد گفت: متاسفانه یکی از مشکلات جامعه ما بحث پیر شدن جمعیت است و افزایش بار بیماری ها بیش از ۷۰ درصد در سنین بالای ۷۰ سال خودرا نشان می دهد و میانگین سنی جامعه رو به افزایش است و در این راستا اجرای برنامه ها و اقدامات لازم در جهت پویایی و جوانی جمعیت یکی از برنامه های اصلی ما می باشد.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های دیگر در هفته سلامت شعار ما در بحث توزیع عادلانه خدمات سلامت است گفت: امسال برنامه ساخت حداقل  ۱۰۰  مرکز بهداشت و خانه بهداشت را در نقاط محروم استان داریم که بتوانیم خدمات سلامت را در تمام نقاط استان به بهترین نحو ممکن ارائه دهیم.

به گفنه وی همچنین برنامه رایگان شدن هزینه درمان بیماران سرطانی و صعب العلاج در دستور کار قرار دارد و پوشش  رایگان و همگانی بیمه سلامت برای همه افراد جامعه به صورت کامل انجام شده است وامیدواریم با کمک همه شما عزیزان بتوانیم گام های خوبی در توسعه سلامت استان برداریم.

#خانواده_جوان_و_سالم_پویایی_و_بالندگی_ملی

۱

 

۸
۷
۵
۴
۳
۲

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید