اخبار

به مناسبت روز جهانی روانشناس

به مناسبت روز جهانی روانشناس

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در اتحاد جان با تن، رازی بیش از راز آفرینش جهان نهفته است، خوشا به روانشناس که این اتحاد را برقرار می‌کند.

دکتر فریبا کاکری فلوشیپ نوروسایکیاتری و رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان، به‌مناسبت ۹ اردیبشهت ماه روز جهانی روانشناس و مشاور به گفتگوی خبری با پایگاه خبری اطلاع رسانی مفدا کرمانشاه پرداخت.

به گزارش مفدا کرمانشاه، ۹ اردیبهشت ماه، مصادف با ۲۸ آوریل، هرساله به عنوان روز روانشناس و مشاور در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود. این روز نه تنها یک روز به پاس گرامی داشتن یک شغل یا رشته، بلکه روزی برای یادآوری ضرورت پرداختن به نقش مشاوره و روان‌درمانی در بهبود کیفیت زندگی، بهزیستی روانی و پیشگیری و درمان طیف وسیعی از مشکلات فردی و اجتماعی است.

روز جهانی روانشناس و مشاور در واقع روز آگاهی، عمل، درک معناهای اصیل و پیوندهای عمیق و بازآفرینی و ترمیم روح و روان انسان‌هاست. روانشناسان و مشاوران باورمندانه به این موضوع که تا جنگ‌های درونی آدمیان به صلح نیانجامد، جنگ‌های بیرونی ادامه خواهد داشت اعتقاد دارند و خود را مقید می‌دانند که نقش خود را در راستای صلح و آرامش جهانی به بهترین نحو اجرا کنند.

در گفتگوی خبری پایگاه اطلاع رسانی مفدا کرمانشاه با دکتر فریبا کاکری فلوشیپ نوروسایکیاتری و رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان به‌مناسبت روز جهانی روانشناس و مشاور، ایشان ضمن اشاره به اهمیت مقام مشاور در دنیای کنونی بیان داشت: انسان بزرگ‌تر از یک جهان و بزرگ‌تر از مجموعه جهان‌هاست. در اتحاد جان با تن، رازی بیش از راز آفرینش جهان نهفته است. خوشا به روانشناس که این اتحاد را برقرار می‌نماید.

وی در ادامه‌ی این مصاحبه اظهار داشت: اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌درمانی به دانشجویان اهتمام دارد. دانشجویانی که به عنوان یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی نیازمند دریافت شایسته‌ترین خدمات هستند.

دکتر کاکری افزود، اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای نیل به این هدف، در تمامی دانشکده‌ها، خوابگاه‌ها و در معاونت فرهنگی و دانشجویی همه‌روزه در ساعات اداری و غیراداری آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی به دانشجویان عزیز در زمینه‌های مختلف تحصیلی، خانوادگی، شغلی و ... می‌باشد. همکاران پرتلاش و دلسوز اداره مشاوره و سلامت روان، خالصانه و بی چشم‌داشت دست یاری خود را به سوی دانشجویانی که در تلاطم طوفان‌های زندگی در حال دست و پنجه نرم کردن با ناملایمات هستند، دراز می‌کنند و در فضایی امن و حمایت‌گرانه تلاش دارند که یاری‌رسان و التیام‌بخش روح و روان، چراغ راه و راهنمای دانشجویان باشند.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان در پایان افزود: به بهانه این روز، از تلاش‌های ارزشمند این همکاران فرهیخته و آرامش‌بخش در توسعه و افزایش تاب‌آوری، صیانت از بهداشت‌ روان جامعه دانشجویی و ترویج فرهنگ مشاوره تقدیر و تشکر می‌کنم و آرزومند توفیق روزافزون و بهروزی برایشان هستم.

خرم آن کس که در این محنت گاه خاطری را سبب تسکین است

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۶:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید