اخبار

دیدار با اساتید گروه معارف ؛ به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد

دیدار با اساتید گروه معارف ؛ به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد
 
به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم؛ نشست شامگاهی رئیس دانشگاه ، معاون آموزشی و فرهنگی دانشجویی و همچنین مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه با اساتید گروه معارف برگزار شد.

 

فضای کنونی دانشگاه فرصت طلایی برای انجام کارهای تربیتی و فرهنگی است

حاج آقا محبی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در نشست با گروه معارف  گفت: توفیقی شد که به مناسبت هفته معلم در محضر همه اساتید ارزشمند گروه معارف باشیم و خدارو شاکر و سپاسگزاریم که بهترینهای افراد در این‌ گروه حضور دارند.
وی اظهار داشت: کار اصلی شما ترویج اندیشه اسلامی در بین دانشجویان است و اگر دلسوزیها و تلاشهای شما نباشد شاهد تربیت نسل جوان انقلابی نخواهیم بود.
حاج آقا محبی گفت:  از آنجایی که شبکه های معاند و رسانه های دشمن به صورت شبانه روزی تلاش می کنند که جوانان ما را از مسیر انقلاب و اسلام دور کنند ما باید مضاعف تلاش کنیم که هم توطئه های آنان را خنثی کنیم و هم فرهنگسازی نمائیم.
وی بیان کرد: خوشبختانه فضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و تیم مدیریتی آن برای کارهای فرهنگی و تربیتی بسیار فضای مناسبی است و فرصت طلایی برای پیشبرد اهداف تربیتی و فرهنگی دانشگاه است.
حاج آقا محبی گفت: اگر اندیشه یک نفر را تغییر دهیم و در مسیر الهی قرار بگیرد قطعا با اجر معنوی همراه خواهد بود و ما باید در این زمینه تلاش کنیم.

 

 

موضوعات فرهنگی یک برنامه عملیاتی مشخص و نقشه راه بلند مدت می خواهد

دکتر وزیری معاون آموزشی دانشگاه گفت: قشر جوان حال حاضر با گذشته تفاوتهای فراوانی دارند و از همه بابت پرسشگر می باشند و ذهن خلاقی دارند.

وی اظهار داشت: امروزه دانشجویان تنها با یک سیستم‌ در کلاسهای آنلاین خارج از کشور شرکت می کنند و قطعا چنانچه کار فرهنگی برای آنها انجام نشده باشد روی هویت آنها و  رفتارشان تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر وزیری گفت: موضوعات و مسائل فرهنگی نقشه راه و برنامه عملیاتی بلند مدت می خواهد که بتوان از طریق آن نسل جوان را همراه کرد.

وی افزود: در امور فرهنگی باید پیش بینی های لازم با توجه‌ به رفتار نسل جوان  صورت پذیرد و آسیبها رصد شود و همچنین در سطح کلان مسائل ، جدی تر نگاه شود.

 

در ادامه دکتر غلامی معاون فرهنگی دانشجویی  نیز گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تربیت نسل انقلابی و اسلامی وظیفه همه ما را دو چندان می کند چرا که دانشجویان مثل فرزندان خود ماهستند و باید آنها را در مسیر صحیح زندگی با تربیت اسلامی قرار دهیم.

وی اظهار داشت: کلاسهای گروه معارف  بر حسب نیاز روز نسل جوان می بایست تغییر کند و متناسب با خواست به روز دانشجو باشد.

به گفته او علاوه بر کلاس درس ، برنامه های عملیاتی مانند پخش فیلم ، بازدید مراکز علمی ، اردوها و بحثهای معرفتی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید