اخبار

اقدامات برجسته دولت سیزدهم برای رفع مشکلات گسترده درمانی کرمانشاه

اقدامات برجسته دولت سیزدهم برای رفع مشکلات گسترده درمانی کرمانشاه

 

نشست خبری دکتر محمدی ریاست دانشگاه و اعضای هیات رئیسه با اصحاب رسانه ،به مناسبت هفته سلامت برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام افتتاح اورژانس بیمارستان امام (ره) کرمانشاه و اسلام‌آبادغرب، بیمارستان‌های ۳۲ تختخوابی ثلاث‌باباجانی و روانسر، مرکز آی سی یو و افتتاح بیمارستان بیماران مبتلا به سرطان، از اقدامات برجسته دولت سیزدهم برای رفع مشکلات گسترده حوزه درمان کرمانشاه خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر قباد محمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال یک سال بی‌نظیر برای توسعه خدمات بهداشت و درمان در استان کرمانشاه خواهد بود.

وی افزود: کار ساختمانی بزرگترین و مجهزترین بیمارستان مربوط به بیماران مبتلا به سرطان و شیمی درمانی کرمانشاه رو به اتمام است و بزودی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در آن نصب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه با افتتاح این مرکز زمان انتظار بیمارانی که در نوبت سه ماهه رادیوتراپی هستند، صفر خواهد شد، تصریح کرد: در این مرکز چهار دستگاه رادیوتراپی نصب می‌شود و به عنوان یکی از مراکز مجهز رادیوتراپی و درمان سرطان در کشور به مردم سرویس می‌دهد.

وی اعلام کرد: بزودی ۷۰ تخت به تخت‌های بیمارستان طالقانی کرمانشاه افزوده و اورژانس ۷۴ تختخوابی آن نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر محمدی گفت: ضریب اشتغال تخت بیمارستان طالقانی هم‌اکنون ۱۱۰ درصد است و به دلیل شلوغی این بیمارستان، گاهی اوقات بیماران در راهروها پذیرش می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا یک ماه گذشته بیماران اوتیسمی استان برای انجام امور دندانپزشکی به استان‌های تهران و البرز مراجعه می‌کردند که با راه‌اندازی بخش دندانپزشکی کودکان در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی این بیماران دیگر نیازی به مراجعه به دیگر استان ها ندارند.

وی همچنین از اولین پیوند مغز استخوان در هفته گذشته در کرمانشاه خبر داد و افزود: یکی از مشکلات منطقه غرب کشور این بود که پیوند مغز استخوان اطفال وجود نداشت که اکنون این عمل در مرکز استان انجام می‌شود.

اقدامات برجسته دولت سیزدهم برای رفع مشکلات گسترده درمانی کرمانشاه

دکتر محمدی با بیان اینکه همه امکانات و تجهیزات لازم برای پیوند قلب در کرمانشاه آماده است، از اولین پیوند قلب استان در ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: پیوند قلب هم‌اکنون در شهرهای مشهد، تهران و شیراز انجام می‌شود.

وی در ادامه از راه‌اندازی مجدد کارخانه تولید داروی باختربیوشیمی خبر داد و گفت این واحد تولیدی از سال ۹۶ تعطیل بود که با پیگیری‌های انجام شده هم اکنون فعال شده و در حال تولید ۲ نوع دارو است و پیگیر هستیم که با افزایش سرمایه در گردش آن تولید این شرکت را به ۲۰ قلم دارو برسانیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ساختمان مرکز پت اسکن کرمانشاه تکمیل شده و تنها نصب دستگاه‌های آن باقی مانده که باتوجه به پیشرفته بودن دستگاه‌ها نصب آنها حدود سه ماه طول می کشد.

وی قیمت این دستگاه را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

دکتر محمدی مراجعه به پزشکان معروف و شلوغی مطب‌ها در کرمانشاه را زیاد و گسترده دانست و گفت: تنها راه اصلاح این موضوع اجرای طرح پزشک خانواده است، طرحی که از سال ۸۴ دولت‌های مختلف در تلاش برای اجرای آن بودند اما این دولت شجاعت به خرج داده و در تلاش است امسال برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجرایی کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: هم اکنون در شهرستان کنگاور در حال جذب پزشک، پرستار و پرسنل برای اجرای این طرح هستیم و در مرحله بعدی سه شهرستان دیگر استان به این طرح اضافه و تا پایان سال تمام شهرهای استان زیرپوشش پزشک خانواده قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: این طرح نظام ارجاع را نیز به دنبال دارد که باعث خلوتی مطب‌ها می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کمک‌های مالی به بیماران صعب‌العلاج از شهریور ۱۴۰۱ به طور بی‌نظیری در حال انجام است و تقریبا هزینه‌های این بیماران رایگان شده است.

دکتر محمدی عنوان کرد: تا قبل از سال ۱۴۰۲ قانونی مبنی بر اجبار پزشکان به بستن قرارداد با بیمه‌ها وجود نداشت، اما از سال جاری هر مطب و موسسه پزشکی موظف است با بیمه‌های پایه قرارداد داشته باشد که در ماه‌های گذشته چند مطلب به دلیل نداشتن قرارداد با بیمه‌ها پلمب شدند.

وی از نصب دستگاه تعیین جنسیت فرزند در مرکزباروری و ناباروری در مرکز استان نیز خبر داد.

 

بازتاب این نشست خبری را می توانید در لینک های زیر هم ببینید:

📌مرصاد نیوز

http://www.mersadnews.ir/news/433787/

 

📌ایسنا 

https://www.isna.ir/news/1402021106610/

📌تسنیم

 

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/02/11/2888171/

📌ایرنا

 

https://www.irna.ir/news/85098647/

 

📌موج 

 

https://www.mojnews.com/n/2S9Y

 

📌تابناک کرمانشاه

 

http://www.tabnakkermanshah.ir/fa/news/1103133/

📌مهر نیوز 

https://www.mehrnews.com/news/5768886/

📌منشور توسعه

 

https://manshooretoseehonline.ir/3540-2/

📌ماندگار نیوز 

 

https://mandegarnews.ir/?p=1326


 

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۹:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید