اخبار

دکتر محمدی:

تقویت روحیه نشاط ، امید و معنویت در بین دانشجویان از مهمترین اولویتها در دانشگاههاست

تقویت روحیه نشاط ، امید و معنویت در بین دانشجویان از مهمترین اولویتها در دانشگاههاست
 
نشست کلان منطقه دانشگاههای غرب کشور با حضور رئیس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، رئیس دانشگاه ، معاونین فرهنگی دانشحویی  کرمانشاه ، همدان ، ایلام ،کردستان ، لرستان  و ایلام و همچنین مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاهها و مدیران فرهنگی و روسای ادارات برگزار شد.

هدف از این نشست ارائه راهکارهای تقویت هیاتهای مذهبی اساتید و هم اندیشی پیرامون پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در دانشجویان است.

 

دکتر قباد محمدی رئیس دانشگاه در این نشست گفت: امسال با توجه به تدبیر دولت و اعتبارات مجلس مشکلی در زمینه کمبود اعتبارات در حوزه دانشجویی نداریم و انشاءاله شاهد تلاش و کوشش مضاعف نهادهای فرهنگی در دانشگاهها باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: در ایام کرونا با توجه به مجازی شدن کلاسهای درس ، دانشجویان بیشتر با فضای مجازی انس گرفتند و قطعا این موضوع مشکلاتی هم به لحاظ فرهنگی ایجاد می کند.

دکتر محمدی گفت: مهمترین وظیفه همه ما در دانشگاهها طبق تاکید مقام معظم رهبری ایجاد روحیه نشاط ، امید و معنویت در دانشگاهها از طریق جهاد تبیین می باشد و باید همه ما این موضوع را با جدیت دنبال کنیم.

رئیس دانشگاه گفت: این جلسه که بین معاونتهای فرهنگی و مسئولین نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها می باشد موجب هم افزایی در زمینه امور فرهنگی در میان دانشجویان است و نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: انشاءاله با همدلی و هم فکری هرچه بیشتر بتوانیم نسلی تربیت کنیم که مانع از به ثمر رسیدن اهداف دشمن در تمامی جنبه ها به ویژه امور فرهنگی شویم.

 

همچنین دکتر محمدرضا غلامی معاون فرهنگی دانشجویی در نشست هم اندیشی کلان منطقه غرب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: خوشبختانه ما در حوزه تسهیلات توانستیم نیازمندی‌هایمان را از وزارت بهداشت مطالبه کنیم و این دقیقا به پیگیری های دانشگاه‌ها برمی‌گردد که با توجه به قوانین معاونتشان خواسته‌هایشان را بیان کنند تا نیازهای دانشجویان مرتفع گردند.

وی اظهار داشت: ما از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تقاضامندیم، دانشگاه‌های کلان منطقه را بیشتر دریابند. چرا که دانشگاه‌های کلان منطقه از نظر رفاهی و خوابگاهی دچار کمبودهایی هستند.

دکتر غلامی همچنین افزود: در بحث بودجه، نیز حمایت ویژه‌ای به این دانشگاه‌ها داشته باشند تا به امید پروردگار، با این حمایت‌ها بتوانیم در سال آینده گره های موجود را باز کنیم.

وی افزود: ما در این راستا با بهزیستی و کمیته امداد تفاهم نامه‌هایی را منعقد کرده‌ایم تا بدین وسیله بتوانیم خود دانشجویان و خانواده هایشان‌ را تحت حمایت قرار دهیم.



1

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید