اخبار

انتشار بیش از 9 هزار خبر مربوط به حوزه سلامت توسط روابط عمومی دانشگاه در سال 1401

انتشار بیش از 9 هزار خبر مربوط به حوزه سلامت توسط روابط عمومی دانشگاه در سال 1401
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه از انتشار 9 هزار و 357 خبر در حوزه سلامت توسط این مدیریت در رسانه های مختلف طی سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه طی این مدت 950 خبر مربوط به حوزه سلامت در رسانه های دیداری و شنیداری ، 2 هزار و 700 خبر در رسانه های مکتوب ، 207 خبر به صورت اینفوگرافی ، بیش از 1700 خبر در وب سایت رسمی دانشگاه و 3 هزار و 800 خبر نیز در پیام رسان های مختلف سروش ، ایتا و... منتشر شده است.

 

حامد بهرامیان ضمن ارائه گزارش یکساله فعالیت های این مدیریت ،  در خصوص انتشار اخبار در رسانه های دیداری و شنیداری گفت: از تاریخ 1401/01/01 لغایت 1401/12/29 بیش از 950 خبر مربوط به حوزه سلامت در برنامه های رادیو و تلویزیونی نظیر: برنامه های راه تندرستی ، صدای شهر ، رادیو پیام ، سلامت باشید ، خانواده  ، بازتاب و خبر زاگرس با حضور فعال اساتید و مسئولان دانشگاه به سمع و نظر بینندگان و شنوندگان عزیز رسیده است.

 

وی با اشاره به انتشار اخبار در خبر گزاری ها و روزنامه ها به عنوان رسانه مکتوب گفت: طی این مدت بیش از 2 هزار و 700 خبر مربوط به حوزه سلامت نیز توسط رسانه های فوق منتشر شده که حدود 30 خبر به نشست های مطبوعاتی ریاست دانشگاه ، معاونین و روسای شبکه ها ، دانشکده و بیمارستان ها با خبرنگاران اختصاص یافته است.

بهرامیان از  انتشار 207 خبر به صورت اینفوگرافی در موضوعات و مناسبت های مختلف توسط این مدیریت خبر داد و گفت: الحمدالله ما با کمک گرفتن از اینفوگرافی موفق شدیم نکات پیچیده ای را که به راحتی قابل بیان نیستند به شکل واضح و زیبایی نشان دهیم ضمن اینکه توانستیم مطالب زیادی را در مدت زمان کمتری با جذابیت بیشتر به مخاطبان القا کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه درخصوص انتشار اخبار در وب سایت رسمی دانشگاه گفت: طی یکسال گذشته بیش از 1700 خبر به صورت متن، عکس ،گزارش تصویری و فیلم در وب سایت رسمی دانشگاه منتشر شده است که از این تعداد 224 مورد مربوط به اخبار علمی ،پژوهشی در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صحیح به عنوان پایگاه رسمی و مرجع در خصوص انواع بیماری ها و راه های درمان ،پیشگیری و علائم آن به عموم مردم بوده است.

وی از انتشار حدود 250 خبر در بیان درخشش ها ، موفقیت ها ، دستاوردهای و نیز کسب امتیازات و رتبه های مختلف در عرصه های علمی، پژوهشی ،فرهنگی و... دانشگاه  در راستای اجرای جهاد تبیین براساس فرمایشات و تاکید مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: حدود 50 خبر نیز در خصوص موضوع جوانی جمعیت بر اساس تاکید معظم له در وب سایت رسمی دانشگاه منتشر گردیده است.

 بهرامیان با بیان اینکه طی این مدت حدود 400 خبر مربوط به آمار کرونا و رنگ بندی وضعیت موجود در سایت دانشگاه منتشر شده است گفت: بیش از 200 خبر نیز مربوط به افتتاح ها ،برگزاری نمایشگاه ها ، جشنواره ها،اجلاس ها ،کنگره ها و نشست های کلان منطقه ۳ آمایشی کشور ، انتشار بیانیه ، فیلم و سخنرانی ریاست و معاونین محترم دانشگاه ، گزارش تصویری از حضور پرشور دانشگاهیان در راهپیمایی های مختلفی نظیر ۲۲ بهمن، روز قدس، ۱۳ آبان و ... می باشد.

به گفته وی انتشار اخبار مربوط به انتصابات ، آیین تکریم و معارفه روسا و مدیران دانشگاه ، پیام تبریک ،تسلیت در  مناسبت های بهداشتی ،ملی و مذهبی ، مسابقات علمی و فرهنگی ، فراخوان، اطلاعیه و نیز طراحی و بارگذاری حدود 140 بنر سرصفحه سایت در رابطه با مناسبت های بهداشتی، ملی ، مذهبی از دیگر اقدامات مربوط به وب سایت رسمی دانشگاه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در خصوص انتشار اخبار در کانالهای پویا و مفید اخبار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: ما در حوزه روابط عمومی دانشگاه افتخار این را داریم  جهت سهولت دستیابی مخاطبان عزیز ، اخبار حوزه سلامت را علاوه بر وب سایت رسمی دانشگاه در پیام رسان های مختلفی همچون سروش ، ایتا ، بله و... با بیش از یازده هزار عضو منتشر کنیم که در سال ۱۴۰۱ تعداد کل خبرهای منتشر شده در کانال دانشگاه 3 هزار و 800 خبر بوده که شامل تمام خبرهای واحدها و بخش های مختلف دانشگاه واطلاعیه ها می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ خبر علمی، پژوهشی ، موفقیت های دانشگاه در حوزه های مختلف ، حضور گسترده مسئولان، اساتید، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در راهپیمایی های مختلف در پیام رسان های فوق منتشر شده است از انتشار 97 مورد پوشش خبرهای اربعین ، 83 مورد دهه فجر ، 68 مورد هفته سلامت 67 مورد جوانی جمعیت ، ساخت 55 کلیپ از سخنان مدیران و پزشکان دانشگاه و 30 مورد درج موارد فرهنگی در ماه مبارک رمضان در این پیام رسان ها نیز خبر داد.

 بهرامیان در ارائه گزارش عملکرد حوزه روابط عمومی دانشگاه از برگزاری کارگاه های آموزشی یک روزه ی توانمندسازی عکاسی ، اینفوگرافی ، فتوشاپ ، ویراستاری ، کمک های اولیه و سواد رسانه ای برای مسئولین روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه درجهت ارتقای سطح علمی و حرفه ای آنها نیز خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه از انجام اقدامات نوین این حوزه طی 6 ماهه دوم سال 1401 نیز خبر داد و گفت: راه اندازی کانال اخبار سلامت در پیام رسان های سروش ، ایتا و بله ، تشکیل تیم پایش روابط عمومی ، سرکشی از واحدهای مختلف دانشگاه و اخذ نظرات و پیشنهادات ، ایجاد واحد تولید محتوا و ساخت اینفوگرافی و توانمندسازی کارکنان روابط عمومی با برگزاری کارگاه های آموزشی از جمله این اقدامات بوده است.

وی درج احکام روزانه در ماه مبارک رمضان ، پخش اذان و صلوات خاصه در ستاد دانشگاه و مکاتبه با واحدهای تابعه جهت انجام این فعالیت معنوی  ، نصب بنرهای جوانی جمعیت در ۴ نقطه شهر به صورت رایگان ، ایجاد روزشمار در کانال اخبار دانشگاه ، کاهش هزینه های ساخت مستند و هزینه های ریپورتاژ آگهی را نیز از دیگر اقدامات نوین این حوزه دانست.

 

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید