اخبار

پایش عملکرد مراکز اورژانس استان در اولویت برنامه های معاونت درمان دانشگاه/ سالانه بیش از ۲ میلون نفر به این مراکز مراجعه می کنند

اورژانس
 پایش عملکرد اورژانس بیمارستان های استان اولویت برنامه های عملیاتی و اجرایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

دکتر پرویز صوفیوند با بیان اینکه اورژانس بیمارستان ها به عنوان خط اول مراجعه و درمان در مدیریت نوین  بیمارستانی شناخته می شوند بر اولویت پایش عملکرد این مراکز تاکید کرد و گفت: سالیانه بیش از از ۲ میلیون نفر به اورژانس های استان مراجعه می کنند که یک و نیم میلیون نفر مراجعه سرپایی و بیش از چهارصد و سی هزار مورد بستری هستند بنابر این پایش این مراکز بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات پزشکی و مراقبتی به این حجم از مراجعین هماهنگی لازم با مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی در بخش خارج از مراکز به عنوان متولی اورژانس پیش بیمارستانی انجام می گردد .

 

دکتر صوفیوند اضافه کرد: در قسمت اورژانس بیمارستانی نیز که مستقیما تحت مدیریت این معاونت است کمیته تخصصی اورژانس با ریاست رییس دانشگاه ، معاون درمان و همچنین کارشناسان مربوطه و بر اساس دستور العمل های کشوری پایش و رصد اورژانس های دانشگاهی و غیر دانشگاهی انجام می دهد.

 

 به گفته وی  اورژانس های مراکز تخصصی استان علاوه بر امور روزانه ،پوشش مراجعین کد های ۲۴۷ و ۷۲۴ ،مراجعین سوختگی،کودکان،زنان وزایمان،مسمومیت ،مغز و اعصاب و تروماها را نیز برای هم استانی های عزیز و حتی مراجعین خارج استان انجام می دهند.

معاون درمان دانشگاه به فهرست مختصری از اقدامات انجام شده سال گذشته در بخش های مدیریت اورژانس و مدیریت پرستاری مراکز اشاره کرد و گفت: استفاده از خدمات دو پزشک  در اورژانس ها،اجرای طرح سلامت نوروزی ،کارشناسی شکایات اورژانس ،اعزام نماینده وحضور در EOC دانشگاه در هنگام اربعین حسینی و سایر بحران های غیر مترقبه،جمع آوری و تفسیر آمار وزارتی و شاخص های اورژانس به صورت فصلی ،الکترونیکی نمودن سامانه تریاژ تمام مراکز استان و اتصال بهHIS از جمله این اقدامات است.

 

وی به هماهنگی با بیمارستانها جهت آمادگی لازم برای روزها و مراسم خاص  ( چهارشنبه آخر سال ،راهپیمایی پرشکوه اربعین ، راهیان نور و...)،برگزاری جلسات فصلی کارگروه ارتقا خدمات اورژانس ،بررسی و تجزیه و تحلیل آمار بیماران ترومایی حوادث ترافیکی استان،تکمیل بانک اطلاعات متخصصین طب اورژانس به صورت فصلی و سالیانه،پیگیری مشکلات اعزام و انتقال و تجهیزات آمبولانس ها به عنوان دیگر موارد انجام شده اشاره کرد.

معاون درمان دانشگاه به اهم اقدامات بخش مدیریت اجرایی و پرستاری نیز اشاره نمود و گفت: برگزاری کارگاه های تریاژ و احیا برای پرسنل اورژانس مراکز درمانی استان،برگزاری جلسه آمار و شاخص های ملی اورژانس جهت کلیه سرپرستاران اورژانس مراکز،انجام بازدیدهای شبانه از بیمارستان های سطح استان با تیم مدیریت پرستاری،آموزش دستورالعمل های اورژانس به سرپرستاران و سوپروایزرین اورژانس از جمله این موارد است.

 

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید