اخبار

مدیر سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه:

خیرین بیش از ۲۴ میلیارد تومان طی سال گذشته به حوزه سلامت کمک کرده اند

خیرین بیش از ۲۴ میلیارد تومان طی سال گذشته به حوزه سلامت کمک کرده اند
  مدیر سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه اعلام کرد: میزان کل ارزش ریالی مشارکت خیّرین (حقیقی، شرکتها و بنگاههای اقتصادی، سازمانهای مردم نهاد و موسسات خیریه سلامت) در سال 1401 مبلغ 241/501/247/280 ریال بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل قبادی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه طی گزارشی از عملکرد این حوزه افزود: از مبلغ فوق بیش از 80 میلیارد ریال صرف احداث واحدهای ارائه خدمات سلامت شامل 4 باب خانه بهداشت و 2 مرکز خدمات جامع سلامت گردیده و مبلغ 187 میلیارد ریال نیز برای خرید و اهداء تجهیزات اداری و پزشکی بوده است.
 
به گفته وی این تجهیزات شامل: تخت جراحی ارتوپدی- سل کانتر- دی سی شوک- انکوباتور نوزاد- دستگاه ECG – ست اورلوژی- اسپکتروفتومتر- پمپ سرم- سانتریفیوژ- اتو آنالایزر- اسکرابر- میکروسکوپ- سونی کید- فور- اتوسکوپ- لارنگسکوپ- ونتیلاتور- ساکشن- ترالی احیاء- تخت معاینه- ست چشم پزشکی- ترازوی اطفال و بزرگسال- صندلی همراه بیمار- کپسول اکسیژن- بن ماری- فشارسنج و ...) مورد نیاز شبکه های بهداشتی درمانی و بیمارستانها می باشد.

 

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری احداث یک پایگاه فوریتهای پزشکی در شهرستان پاوه و تعمیر و بازسازی بخش اطفال بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود با مشارکت خیرین سلامت نیز خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین قبادی یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای این مدیریت در سال گذشته را کسب عنوان دانشگاه برتر در حوزه مشارکت اجتماعی سلامت برشمرد.

 

به گفته وی همکاری با گروههای داوطلب و جهادی در اجرای 6 پروژه  جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار استان نیز از دیگر فعالیتهای این حوزه بوده که در همین راستا و به منظور بهره مندی بهینه ازامکانات، توانمندیها و ظرفیت های موسسات خیریه کشوری تفاهم نامه همکاری با موسسه خیریه پزشکی مهر نوین جهت ارائه خدمات تخصصی پزشکی رایگان به زنان بی سرپرست و کودکان منعقد گردید.

 

وی جلب مشارکت و همکاری پزشکان و دندانپزشکان خیّر در ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند در سطح استان و کشور و جلب همکاری و مشارکت خیرین خارج از کشوردر تأمین زیرساختها و نیازمندیهای حوزه سلامت استان را از دیگر اقدامات این حوزه دانست.

 

گفتنی است در حوزه سازمانهای مردم نهاد و مؤسسات خیریه سلامت در حال حاضر 14 مؤسسه خیریه بیمارستانی در استان تأسیس و مشغول فعالیت بوده که در سال 1401 بیش از 11 میلیارد ریال جلب مشارکت داشته اند و 38 سمن فعال در حوزه سلامت در زمینه اجرای برنامه های سلامت محورو طرحهای ملی در راستای ارتقاء سطح سواد سلامت آحاد مختلف جامعه با دانشگاه همکاری می نمایند. 


۱۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید