اخبار

انجام بیش از ۹۵۰۰ بازدید از مدارس استان توسط تیم های بهداشتی

انجام بیش از ۹۵۰۰ بازدید از مدارس استان توسط تیم های بهداشتی


معاون بهداشتی دانشگاه گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به صورت فصلی بیش از ۹۵۰۰ بازدید از مدارس استان توسط تیم های بهداشتی انجام و نواقص مشاهده شده جهت پیگیرهای لازم به آموزش و پرورش اعلام گردید.

دکتر شکیبا در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه اظهار داشت: مدرسه یکی از مهم ترین نهادهای سازمان یافته رسمی کشور است که باید با فراهم نمودن محیطی سالم و بهداشتی به جسم و روان دانش آموزان، امکان شکوفایی بدهد و آنان را نسبت به دیگر اشخاص، خانواده و اجتماع مسئول سازد. 

 وی گفت:یکی از راههای ارتقاء بهداشت و سلامت دانش آموزان تحقق هدف های بهداشت مدارس و استاندارد نمودن آنها از دیدگاه بهداشتی بوده تا علاوه بر تأمین و حفظ سلامت آنها زمینه فراگیری رفتارهای بهداشتی در جامعه نیز افزایش یابد.
وی افزود:چنانچه در مدرسه آب سالم، سرویسهای بهداشتی، فضای کافی، سیستم جمع آوری مواد زائد، تجهیزات، وسایل مناسب و استاندارد وجود نداشته باشد بطور قطع تلاشهای آموزش و پرورش، معلمان و مربیان بازدهی مطلوب نخواهد داشت.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه  هر مدرسه بصورت میانگین ۳ بار در طول یکسال تحصیلی مورد بازدید قرار گرفته است. که مهترین موارد این بازدیده عبارت است از دفع بهداشتی فاضلاب،تهویه مطلوب،پایگاه های تغذیه سالم، سرویس های بهداشتی، آب اشامیدنی و..... بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: برنامه ریزی جهت نظارتهای مستمر با اولویت پایگاه تغذیه سالم در سال تحصیلی آینده نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.
۱۲ تیر ۱۴۰۲ ۱۱:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید