اخبار

مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت :

عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است/ گزارش تصویری جشن عید غدیر

جشن عید غدیر
مراسم جشن عید ولایت و امامت ، امروز با حضور رییس دانشگاه ، مشاور مذهبی معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، مسئول نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین ، مدیران ستادی، روسای دانشکده ها و بیمارستانها و کارکنان دانشگاه در بیمارستان امام علی (ع) برگزار شد .

حجت الاسلام رکوفیان مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت  گفت: عید غدیر خم در روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام با عنوان «عید الله الاکبر» یاد شده است و به‌ تعبیر دیگر، از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان به‌شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: مسأله ولایت مهمترین بحثی است که پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر بیان کرد و هدف اصلی اجتماع مردم و خطبه غدیر همین مسأله ولایت بود و امروز اسلام استمرار خود را مدیون موضوع ولایت است.

حجت الاسلام رکوفیان با بیان اینکه غدیر یکی از مقاطع حساس و بسیار مهم تاریخ صدر اسلام است عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در عید غدیر خم بر این مسأله تاکید کردند که سعادت بشر در تسلیم خدا و اولیای خدا بودن است و اگر بشریت ارتباط خود را با پروردگار حفظ کند و مطیع او باشد به سعادت حقیقی خواهد رسید .

وی عنوان کرد: پیامبر با بیان خطبه غدیر در حقیقت به فکر سعادت و آینده بشریت بود و می خواست سعادت واقعی مردم با پیوند ولایت تضمین شود.

حجت الاسلام رکوفیان گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) همگان را به خواندن خطبه غدیر توصیه می کند چون در خطبه غدیر تمام امامان بعد از حضرت علی (ع) در آن معرفی شده است .

پخش موسیقی با اجرای استاد جلال محمدیان ،  مولودی خوای و برگزاری مسابقه از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

گفتنی است، در پایان این جشن به تمامی سادات حاضر در جلسه هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

 

گزارش تصویری این مراسم اینجارا ببینید


۱۳ تیر ۱۴۰۲ ۱۵:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید