اخبار

همایش مدیران و معاونین حقوقی قطب ۳ دانشگاه های علوم پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد

همایش مدیران و معاونین حقوقی قطب ۳

 

همایش مدیران و معاونین حقوقی قطب ۳ دانشگاه های علوم پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صبح امروز در سالن بوستان برگزار شد.

دکتر محمدی رییس دانشگاه یکی از مهمترین خدماتی که از سوی حاکمیت به مردم ارائه می شود را خدمات حوزه سلامت دانست و گفت: مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور این وظیفه خطیر را بر عهده دارند و در حوزه های مختلف پیشگیری و درمان خدمات لازم را ارائه می دهند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به گستردگی و اهمیت این حوزه ،با مسائل حقوقی متعددی مواجه هستند گفت: بر این اساس مدیریت امور حقوقی دانشگاه یکی از مهمترین مدیریت های دانشگاه علوم پزشکی است ، چرا که این مدیریت ، پشتیبان تمام حوزه های دانشگاه است و مشاوره های حقوقی لازم را به مدیران دانشگاه در حوزه های مختلف ارائه می دهد.


به گفته وی جایگاه و کار مدیران حقوقی بسیار مهم و حساس است ، اگر مدیریت های حقوقی در دانشگاه ها تقویت نشود کل سیستم آسیب می بیند و تقویت آن باید یکی از برنامه های وزارت بهداشت باشد.

دکتر محمدی عنوان کرد: ارتباطی که مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاه با حوزه قوه قضائیه به ویژه رییس کل دادگستری و دادستان استان و حوزه دادگستری در راستای رفع چالش های حقوقی دانشگاه خواهند داشت بسیار کمک کننده و اثر بخش خواهد بود .

وی همچنین سیانت از مدیران را دیگر اقدامات مربوط به مدیران حقوقی دانست و گفت: این امر تا کنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بهترین نحو صورت گرفته است و نتایج خوبی را برای کارهای مدیریتی و اقدامات انجام شده در حوزه سلامت به همراه داشته است که بسیار قابل تقدیر است.

در ادامه پروین یزدانی مدیر امور حقوقی دانشگاه گفت: مدیران و کارشناسان دفاتر حقوقی دانشگاهها به عنوان امین مدیران و روسای دانشگاهها هستند که رویکرد هدایت قانونی در اتخاذ تصمیمات دانشگاه را بر عهده دارند.

وی هدف از برگزاری همایش یک روزه آموزشی به میزبانی کرمانشاه را توانمند سازی مدیران و کارشناسان حقوقی دانست.

گفتنی است در این همایش مشکلات دانشگاه های علوم پزشکی استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان و اسد آباد مطرح و نظریات و تجربیات مدیران حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه ۳ آمایشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در حال حاضر تعداد ۱۱۳۵ پرونده در واحد حقوقی دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که در حال بررسی و رسیدگی است .

 

۱۴ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید