اخبار

جلسه شورای سیاستگذاری سلامت استان و کمیته بهداشت و درمان اربعین برگزار شد

جلسه شورای سیاستگذاری سلامت استان و کمیته بهداشت و درمان اربعین برگزار شد

 

جلسه شورای سیاستگذاری سلامت استان و کمیته بهداشت و درمان اربعین با حضور مدیران و مسئولین دستگاههای مربوطه و با هدف برنامه ریزی جهت حفظ سلامت زائرین اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین تشکیل  شد.



1

دکتر مسعود قلعه سفیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه در ستاد اربعین گفت: ضمن تشکر از همه دوستانی که اقدامات مربوط به اربعین را از اسفند ماه یا حتی اربعین سال قبل شروع کردند و دنبال کارها و برنامه های زیر ساختی اربعین بودند گفت: زحمات تمامی دستگاه ها و ارگانهای مربوطه که در حال خدمت رسانی به زوار اربعین هستند کاملا مشهود است و من به عنوان شهروند از مسیر تردد میکنم متوجه تمامی زحمات و خدمات هستم.

وی با بیان اینکه امنیت و سلامت دو موضوعی است که راحت دیده نمی شود، اما در اربعین این دو موضوع به وضوح دیده می شود و مردم متوجه هستند گفت: هم‌ موضوع سلامت و بهداشت‌ و درمان و خدماتی که ارائه می‌شود و هم بحث نظم و امنیت در ایام اربعین به وضوح دیده می شود.

دکتر قلعه سفیدی با بیان اینکه  ۵۸ روز به اربعین باقی مانده و قرار شده است که از ۲۵ مرداد کلید برنامه ها و اقدامات مربوط به اربعین رسما آغاز شود گفت: در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث از ۲۲ لغایت ۲۷ شهریور همه مرخصیها لغو می شود و با ظرفیت ۳ برابری برای زائرین امام‌حسین (ع) خدمت صورت می گیرد.

به گفته وی با پی گیریها و تلاشهای دکتر محمدی قرارگاه تاکتیکی تا سی و یکم همین ماه آماده می شود و تجهیزات آن نیز تکمیل می گردد.

دکتر قلعه سفیدی عنوان کرد: سال گذشته حدود ۱۳ هزار بیمار توسط اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه در اربعین مداوا شدند و حدود ۱۲ هزار و پانصد بیمار غیر ترافیکی داشتیم .

وی افزود: بیشتر بیماران سال گذشته براثر گرما زدگی دچار مشکل شده بودند که تا ۱۵ سال آینده این گرما رو خواهیم داشت و باید طوری برنامه ریزی و کار انجام بدهیم که حداقل برای ۱۵ سال باشد.

دکتر قلعه سفیدی با بیان اینکه ۷۴ پایگاه در استان فعال هستند که از این تعداد  ۳۳ پایگاه شهری داریم  و یک  پایگاه هوایی که در اربعین تعداد پایگاه هوایی بیشتر خواهد شد گفت: امیدواریم لطف باریتعالی و مدد امام حسین (ع) در این مسیر یاری گر ما باشد.

 

 

2


۲۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید