اخبار

روزانه بیش از ۴۰۰۰ بیمار جهت دریافت خدمات درمانی با تعرفه دولتی در کلینیک های ویژه دانشگاه پذیرش می شود

روزانه بیش از ۴۰۰۰ بیمار جهت دریافت خدمات درمانی با تعرفه دولتی در کلینیک های ویژه دانشگاه پذیرش می شود

 

مدیر کلینک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پذیرش بیش از ۴۰۰۰ بیمار در این کلینیک ها جهت دریافت خدمات درمانی با تعرفه دولتی به صورت روزانه خبرداد.

عباداله  باوندپور در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه کلینک های ویژه طی روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته (به استثنای آزمایشگاه مهدیه که پنج شنبه ها نیز فعال است) با حضور متخصصین و فوق تخصص های مختلف روزانه پذیرای حدود ۴۲۰۰ بیمار هستند گفت: از این تعداد حدود 1600 مورد مربوط به کلینیک های وابسته ( امام خمینی (ره)، بوستان، فارابی و دکترمحمد کرمانشاهی ) و حدود  2600 مورد نیز مربوط به کلینیک های مستقل ( مهدیه، شهید فتاحی، حاج دایی، پردیس و جامعه نگر مسکن ) است.

وی با ذکر اینکه هزینه ویزیت و خدماتی که در این کلینیک ها به بیماران ارائه می شود حدود یک هشتم هزینه های بخش خصوصی است گفت: این کلینیک ها به هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه، ارائه خدمات باکیفیت تشخیصی ، درمانی و پاراکلینیکی با تعرفه دولتی ، کاهش ازدحام و شلوغی مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و نیز کاهش زمان انتظار، راه اندازی شده است.

به گفته وی متخصصان و فوق تخصص های رشته های مختلف تشخیصی، درمانی از قبیل :چشم پزشکی،روانپزشکی، روانشناسی، نروسرجری مغز و اعصاب، پوست و مو، زنان و زایمان، نفرولوژی،غدد، آنکولوژی، قلب و عروق، تغذیه، ارتوپدی، روماتولوژی، گوش و حلق و بینی، عفونی و...... در کلینیک ها حضور دارند.

باوندپور همچنین درخصوص نوع خدمات ارائه شده در این کلینیک ها گفت:  نوار قلب، نوار مغز، تست ورزش، نوار عصب و عضله،  جراحی های سرپایی، جراحی های مخصوص پوست ( درمانگاه حاج دایی)،قارچ شناسی، اپتومتری، رادیو تراپی ، اکوکاردیوگرافی،  کولونوسکوپی، آندوسکوپی، سونوگرافی، فیزیوتراپی و خدمات آزمایشگاهی (درمانگاه مهدیه) در کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بیماران ارائه می شود.


مدیرکلینیک‌های ویژه دانشگاه در مورد ارتباطات مجازی کلینیک ها نیز بیان کرد: هم اکنون سامانه نوبت دهی «پذیرش ۲۴»  گسترده ترین ابزار الکترونیک ارتباط پزشک و بیمار به ۲ صورت اپلیکیشن (برنامه کاربردی) paziresh24.com وسایت نوبت دهی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (Nobat.kums.ac.ir)  قابل دسترسی است و بیماران می توانند به صورت برخط و نصب برنامه روی تلفن‌های همراه خود ، اقدام به اخذ نوبت پزشک مورد نظر در تمام  بیمارستان ها و درمانگاه ها کنند.

باوندپور یادآور شد: توان پذیرش این حجم بالای بیماران و کیفیت عالی امور تشخیصی، درمانی و خدمات ارائه شده توسط این کلینیک ها، محصول برنامه‌ریزی اصولی مدیران فعال سنوات گذشته و کارمضاعف همکاران پویا وعاشق خدمت به نیازمندان وتلاش مدیران کنونی برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات است.                                                                                     

وی حمایت های همه جانبه رِئیس دانشگاه، معاونت درمان در جذب و توزیع پزشکان متخصص و فوق تخصص بر حسب نیاز کارشناسی شده، همکاری و تعامل معاونت آموزشی درهماهنگی وایجاد بستر لازم برای حضور اعضای هیأت علمی درکلینیک ها و مساعدت معاونت توسعه مدیریت و منابع در تأمین به موقع اعتبارات لازم برای ساخت،بازسازی و تجهیز این کلینیک ها  را عامل اصلی وجود و ادامه فعالیت این کلینیک ها برشمرد.              

مدیر کلینیک های ویژه ، حضور و حمایت خیرین سلامت را نیز گره گشای بسیاری از کمبودها در این خصوص دانست و گفت:ارتقاء کمی و کیفی این مراکز تشخیصی ،درمانی و پاراکلینیکی یکی از نیازهای منطقه غرب کشور است وجذب اعتبارات بیشتر، ارتقاء و پیشرفت را بدنبال خواهد داشت ، لذا از خیرین سلامت برای ورود به این امردعوت می کنیم که در تعامل  با اداره مشارکت های مردمی، مدیریت خیرین سلامت دانشگاه به شماره 37248440-083  کلینیک ها را از حمایت های مالی خود بهره مند سازند تا با خرید تجهیزات و افزایش مکان های فیزیکی سطح این خدمات افزایش یابد.                                                 

۲۹ تیر ۱۴۰۲ ۱۷:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید