اخبار

ساخت سه بیمارستان مهمترین دستاورد سفر رییس جمهور به کرمانشاه

ساخت سه بیمارستان مهمترین دستاورد سفر رییس جمهور به کرمانشاه

با سفر سال گذشته رییس جمهور به استان کرمانشاه پروژه‌های عمرانی مهمی از جمله احداث سه بیمارستان در شهرستان‌های روانسر، ثلاث باباجانی و دالاهو در دستور کار قرار گرفت که یکی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و ۲ پروژه دیگر نیز با روند مطلوبی در دست ساخت است.

به گزارش ایرنا، با سفر حجت الاسلام رییسی در تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کرمانشاه؛ در تمام حوزه های اقتصادی، عمرانی، آموزشی، سلامت، خدمات، فرهنگی و توسعه ای پروژه های مهم و کلیدی که نیمه کاره، غیر فعال و راکد مانده بودند با اعتبار ویژه در دستور کار مسئولان استان قرار گرفت.

از جمله مهمترین این پروژه ها اجرای پروژه های عمرانی مهم در بخش بهداشت و درمان استان بود که به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ رییس جمهور عنایت ویژه‌ای به بخش بهداشت درمان و از این رو با تمام درخواست‌ها و نیازهای استان از جمله احداث سه بیمارستان برای شهرستان‌های فاقد بیمارستان استان موافقت کرد.

هزار و ۸۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مصوب شد

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سفر رییس جمهور به استان، هزار و ۸۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جمله کمک به ساخت سه بیمارستان روانسر، ثلاث باباجانی و دالاهو تصویب شد که تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

ساخت سه بیمارستان مهمترین دستاورد سفر رییس جمهور به کرمانشاه

مهندس صادق کریمی راه اندازی بیمارستان روانسر ( قبلا مرکز بستر و درمان بود) را از جمله این پروژه‌های مهم دانست که سالها مطالبه به حق مردم شهرستان بود و گفت: بیمارستان ۳۲ تخت خوابی روانسر ماه گذشته افتتاح شد و یکی از سریعترین پروژه های وزارت بهداشت در طول انقلاب، تجهیز و راه اندازی این بیمارستان بود که کمتر از ۹ ماه طول کشید.

وی همچنین به در دست ساخت بودن، بیمارستان ۶۴ تخت خوابی اصلی شهرستان روانسر اشاره کرد که مرحله اول آن به اتمام رسیده و برای اجرای مراحل بعد منتظر تخصیص اعتبارات است.

کریمی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی بیمارستان ثلاث باباجانی خبر داد و اظهار داشت: تمام تجهیزات و وسایل مورد نیاز این بیمارستان نیز خریداری شده ، فقط محوطه سازی بیمارستان و ساختمان های جانبی آن باقیمانده و به امید خدا ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول در ادامه به تلاش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای جذب اعتبارات از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان، سفر رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: از جمله این تلاش ها اخذ مجوز برای ساخت بیمارستان شهرستان دالاهو بود.

ساخت سه بیمارستان مهمترین دستاورد سفر رییس جمهور به کرمانشاه

کریمی اضافه کرد: ساخت فاز اول بیمارستان دالاهو که در مرحله اسکلت بندی است، به اتمام رسیده و برای اجرای فاز های بعدی آن حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است که این بیمارستان تکمیل شود.

وی با بیان اینکه با احداث بیمارستان دالاهو همه شهرستان های استان کرمانشاه صاحب بیمارستان می شوند؛ بیان داشت: اگر اعتبارات به موقع به پروژه‌های عمرانی تزریق شود، کمتر مشمول تورم و گرانی مصالح ، تجهیزات و لوازم می شویم و سر موعد مقرر پروژه ها به بهره برداری می رسند.

۱۱۳ پروژه فعال در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال اجرا است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علاوه بر ساخت این سه بیمارستان؛ در حوزه بهداشت نیز ۱۱۳ پروژه فعال دیگر مانند احداث خانه بهداشت ، مرکز جامعه سلامت، پایگاه سلامت اقامتی، مرکز جامعه بهورزی و پروژه مختلف بهداشتی در دستور کار دارد.

کریمی ادامه داد: تعدادی از این پروژه ها در حال بهره برداری است و تا پایان سال بقیه نیز به اتمام می رسند.

۱۶ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید