اخبار

افزایش ۵۰ رشته تخصصی دکترا طی دولت سیزدهم در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

افزایش ۵۰ رشته تخصصی دکترا طی دولت سیزدهم در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم در راستای ارتقاء آموزش و عدالت و تعالی آموزشی؛ نزدیک به ۵۰ رشته مقطع دکترا تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به رشته‌های پزشکی اضافه شده است.

دکتر سیاوش وزیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا؛ همچنین به راه اندازی ۱۵ رشته مقطع جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ۲ سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت مجتمع آموزشی پرستاری اسلام آباد غرب با سه رشته، دانشکده توانبخشی کرمانشاه با سه رشته تحصیلی راه اندازی شده و در حال حاضر دانشجویان در این دانشکده ها در حال تحصیل هستند.

وی به راه اندازی رشته های ارشد و یک رشته دکترای پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی شهر کرمانشاه، سنقر و اسلام آبادغرب اشاره کرد و گفت: کرمانشاه از مجموع ۹ رشته پرستاری؛ از ۶ رشته آن برخوردار است.

دکتر وزیری همچنین از تکمیل ساختمان دانشکده دندان پزشکی این دانشگاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریورماه به بهره برداری برسد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیش از ۱۰۰ رشته پزشکی در مقاطع مختلف، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا دارد، افزود: این دانشگاه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دانشجو ظرفیت پذیرش دارد.

دکتر وزیری بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای ۱۰ دانشکده و پردیس بین المللی است و این دانشگاه بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران از نظر پذیرش دانشجو خارجی دومین دانشگاه کشور است و در حال حاضر ۶۶۸ دانشجوی خارجی در دانشکده های آن تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیش از ۵۴۰ عضو هیات علمی دارد، اضافه کرد: دانشکده های علوم پزشکی کرمانشاه در رشته های مختلف پزشکی، عمومی، تخصصی، پایه در قسمت پردیس خود دانشجو می پذیرد.

 

کرمانشاه رتبه برتر کلان منطقه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را کسب کرد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگر از صحبت های خود؛ این دانشگاه را دبیرخانه کلان منطقه سه کشور شامل دانشگاه های علوم پزشکی کردستان، دانشکده اسدآباد و ایلام اعلام کرد و بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ۶ ماه نخست سال گذشته؛ بین ۱۰ کلان منطقه کشور، رتبه اول را کسب کرد.

دکتر وزیری همچنین به راه اندازی کارگروه برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری که از مهم ترین برنامه های با۱۰ کارگروه تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره کرد و هدف از راه اندازی آن را ارتقا کیفیت آموزش ، تسهیل دسترسی همه براساس عدالت و تعالی به آموزش ذکر کرد.


۲۳ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید