اخبار

ششمین قرارگاه جوانی جمعیت و طرح نفس برگزار شد

ششمین قرارگاه جوانی جمعیت و طرح نفس برگزار شد
ششمین قرارگاه جوانی جمعیت و طرح نفس به همت بسیج جامعه پزشکی استان با حضور رئیس دانشگاه ،معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان ، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی ، مدیر کل بیمه سلامت ،معاونین توسعه مدیریت و منابع ،بهداشتی ،مشاور و رییس دفتر رییس دانشگاه، مدیر مجمع خیرین سلامت و سایر مدیران و نمایندگان سازمان ها و ادارات امروز در سالن جلسات معاونت غذا و داروی دانشگاه برگزار گردید.
 
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی رییس دانشگاه ضمن تقدیر از رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بابت توجه به بحث جوانی جمعیت گفت:متاسفانه برنامه کنترل جمعیت بیش از حد ادامه پیدا کرده بود اما خوشبختانه در حال حاضر کل برنامه ها در دستگاه های حاکمیتی بر عکس کنترل جمعیت عمل می نماید و انشاالله با این روند امیدواریم بتوانیم از بحرانی که برای جمعیت ایجاد شده عبور نماییم .

 

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه نیز هر سال روند رشد جمعیت در حال کاهش است گفت: علت این امر  کاهش آمار ازدواج و موالید می باشد و قطعا با کاهش سقط جنین می توان به موضوع جوانی جمعیت کمک نمود.

همچنین دکتر منصوری رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی نیز موضوع جوانی جمعیت را یکی از مباحث اصلی روز و چالش پیش رو در کشور دانست و به منویات مقام معظم رهبری در سالیان گذشته و صدور دستورات لازم از طرف ایشان به دستگاه های مسؤل نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مسؤلین به صورت جدی متوجه حساسیت موضوع شده اند.

 

وی عنوان کرد: طرح نفس یکی از زیر گروه های جوانی جمعیت است که توسط بسیج جامعه پزشکی در کشور ارائه گردیده و متولی هماهنگی تمام دستگاه های مرتبط با این موضوع نیز همین سازمان می باشد.

  رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی با توجه به آمار سقط در کشور از تمامی متولیان این امر درخواست نمود با جدیت بیشتری نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.

در ادامه جانجانی مدیر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در جمع متولیان این نشست بیان داشت: طرح نفس در زمینه نجات تعدادی از سقط ها موثر بوده و در این بین اگر اراده عمومی نباشد مقابله با این امر سخت خواهد بود.

مبحث دیگر مدیر امور بانوان و خانواده استانداری تاکید بر افزایش آگاهی عمومی در مورد سقط و جوانی جمعیت بود و با اشاره به این مورد که سقط از بین بردن یک نفر است بر ترویج فرهنگ فرزند آوری و اصلاح باورهای غلط در جامعه در این مورد پرداخت.


۳
۲
۱


۲۳ اَمرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید