اخبار

در ششمین قرارگاه جوانی جمعیت و طرح نفس بسیج جامعه پزشکی استان مطرح شد

در ششمین قرارگاه جوانی جمعیت و طرح نفس بسیج جامعه پزشکی استان مطرح شد
دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه  در ششمین  قرارگاه جوانی جمعیت و طرح نفس گفت:  حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه و جوان سازی جمعیت، تامین مراقبت ها و خدمات سلامت با کیفیت، عادلانه و در دسترس از وظایف اصلی دانشگاه علوم پزشکی محسوب می شود .

 

وی اظهار داشت: در این زمینه و در راستای تحقق اهداف و سیاست های کلان کشوری، تامین بارداری سالم، هم از نظر سلامت و حفظ کرامت مادر و هم از نظر صیانت، حفظ و سلامت جنین، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

دکتر شکیبا عنوان کرد:از دست دادن زود هنگام بارداری (سقط) که خود یکی از معضلات سلامت بارداری محسوب می شود، تحت تاثیر علل و عوامل متعددی است که مداخله در آن نیازمند استفاده از کلیه ظرفیت ها و قابلیت های جامعه، همکاری های بین بخشی و برنامه ریزی های کلان است.

 

به گفته وی در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز قانونگذار با توجه به اهمیت حفظ حیات  جنین از 73 ماده ابلاغی در یازده ماده  صراحتا به موضوع "سقط عمدی جنین" پرداخته است. و به آگاهی بخشی و ارزشمندی وجوه مثبت نقش مادری و لزوم فرهنگ سازی درجامعه تاکید نموده است .

 

وی اظهار داشت: گام اساسی که در حوزه بهداشت در جهت کاهش سقط عمدی هم راستا با طرح ارزشمند نفس برداشته شد ، استفاده از ظرفیت بهورزان، مراقبین سلامت و ماماهای مراکز بهداشتی جهت شناسایی و مشاوره زنان بارداری است که تمایل به سقط دارند که بحمدالله این افراد شناسایی شده ، مورد مشاوره و پیگیری همکاران ما قرار می گیرند.

 

همچنین سرهنگ بهشتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان نیز  ضمن تقدیر از رییس و مسؤلان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص برگزاری این نشست با اشاره به پژوهش صورت گرفته توسط سپاه در خصوص علل و عوامل سقط ، با بیان این مطلب که بر خلاف باور رایج در جامعه فقر مالی کمترین درصد را در انگیزه افراد مرتکب سقط به خود اختصاص داده این عمل را ناخوشایند خواند.

 

وی عمده بحث را در این زمینه معطوف به مسائل فرهنگی دانسته و با اشاره به جنگ تبلیغاتی دشمن در خصوص فرزند آوری ،فرهنک سازی صحیح در این زمینه را،  راه مقابله با این تهاجم مطرح نمود.


 

گفتنی است این نشست روز دوشنبه بیست و سوم مردادماه به همت بسیج جامعه پزشکی استان در سالن جلسات معاونت غذا و دارو با حضور ریاست دانشگاه ،معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان ، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی ، مدیر کل بیمه سلامت ،معاونین توسعه مدیریت و منابع ،بهداشتی ،مشاور و رییس دفتر رییس دانشگاه، مدیر مجمع خیرین سلامت و سایر مدیران و نمایندگان سازمان ها و ادارات برگزار گردید.

۲۴ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید