اخبار

۵۰۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان کرمانشاه اضافه می‌شود

۵۰۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان کرمانشاه اضافه می‌شود

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه چند پروژه بیمارستانی و طرح توسعه‌ای مهم در دستور کار این دانشگاه است، گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها، ۵۰۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های درمانی استان کرمانشاه اضافه می‌شود.

مهندس صادق کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از این طرح‌های مهم در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را ساخت بیمارستان سرطان عنوان کرد و با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی این بیمارستان افزود: تمام تجهیزات پزشکی پیشرفته و سنگین این بیمارستان که در کشور بی نظیر است، خریداری و در حال نصب است و بزودی با بهره بردای از آن ۱۲۰ تخت‌ به مجموع تخت های بیمارستانی استان اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بیمارستان سرطان کرمانشاه که در کنار بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه قرار داد در حوزه شیمی درمانی به درمان بیماران سرطانی، خدمات ارزنده به مردم غرب کشور ارایه می کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه؛ با اشاره به اهمیت بیمارستان آیت الله طالقانی در مداوی بیماران حوادث و سوانح غرب کشور و خدمات ارزنده آن، گفت: از جمله پروژه های مهم در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توسعه ۷۰ تختخوابی اورژانس این بیمارستان است.

کریمی با بیان اینکه بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه مشکلات فراوانی از نظر پذیرش بیماران حوادث و سوانح دارد؛ گفت: در طرح توسعه‌ای و بهینه‌سازی این بیمارستان ۷۰ تخت دیگر به مجموع تخت های آن افزوده می شود، که امیدواریم با این مجموع ۱۴۰ تخت تا حد زیادی مشکلات آن برطرف شود.

وی در ادامه به پروژه مهم آی سی یو بیمارستان فارابی اشاره کرد و گفت: این پروژه تقریبا آماده بهره برداری است و با افتتاح آن ۲۵ تخت آی سی یو که در استان خیلی کم داریم به مجموع تخت های آی سی یو استان اضافه می شود.

این مقام مسئول در ادامه به افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی روانسر اشاره کرد و گفت: بیمارستان  ثلاث باباجانی نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی این بیمارستان نیز به بهره برداری می رسد.

کریمی اجرای پروژه های بیمارستانی را بسیار هزینه بر عنوان کرد و افزود: برای ایجاد هر تخت بیمارستانی به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود همچنین به پروژه ۴۰۰ تخت خوابی خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این پروژه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

۲۴ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید