اخبار

آیین بدرقه کاروان سلامت اربعین

کاروان سلامت اربعین
این مراسم با حضور رییس دانشگاه،معاون سیاسی امنیتی استانداری،رئیس بیمارستان ۵۲۰ ارتش،مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه ، رئیس اداره آتش نشانی استان ،رئیس بهداری سپاه و دیگر مسئولان مربوطه برگزار شد.

دکتر محمدی رییس دانشگاه در این آیین بیان نمود :

خداوند توفیق بسیار بزرگی را نصیب ما و شما کرده است و این توفیق به هر کسی داده نمیشود. درست است که وظیفه ما تامین و حفظ سلامت زائران اربعین حسینی (ع) است اما این کار یک کار دلی است و شما انتخاب شدید که به زوار امام حسین (ع) خدمت کنید و اجر این کار کمتر از اجر زیارت حرم مقدس امام حسین (ع) نیست ،چرا که این سفر یک سفر ارزشمند و معنوی است .

*امسال برنامه ریزی هایی که با همت استانداری، همت دانشگاه و همت ارگانهای صورت گرفته بسیار منظم تر از سال های قبل است.

*امسال با آمادگی بیشتری به استقبال برنامه عظیم پیاده روی اربعین می رویم و بیش از ۱۰۰۰ نفر  نیروی آموزش دیده و همکاران شما در حوزه های مختلف درگیر این کار هستند.

*در زمینه بهداشتی حدود ۱۰۰ تیم بازرسی از موکب ها ، رستورانها و هتل ها در حال فعالیت هستند و روزانه تمام نکات بهداشتی را کنترل می نمایند.
 
*در نقطه صفر مرزی در مرز خسروی جهت غربالگری زائران ، آزمایشگاه پیشرفته ای راه اندازی کرده ایم که آزمایش نمونه های آب آشامیدنی را به صورت روزانه خواهد داشت .

* همچنین آزمایش های تشخیصی کرونا، التور، آنفولانزا و سایر بیماریهای شایع در کشور عراق در این آزمایشگاه برای زائران قابل انجام است و مرز خسروی تنها مرزی است که افراد در هنگام ورود به کشور به صورت دقیق توسط همکاران معاونت بهداشتی چک می شوند و تمام زائران پیاده روی اربعین که از این مرز وارد کشور می شوند غربالگری می شوند.

*در زمینه درمان نیز تمام بیمارستانها از نظر کادر تخصصی و تجهیزات و امکانات پزشکی و دارویی تقویت شده اند و در حال آماده باش کامل هستند.

*پر ترددترین استان کشور در اربعین استان کرمانشاه است زائران مرز خسروی و هم زائرانی که از مرز مهران متاسفانه آمار  تصادفات جاده ای نیز در این ایام افزایش می یابد و فعالیت تیم اورژانس پیش بیمارستانی در این. راستا بسیار مهم‌ است.

*قابلیت های استان کرمانشاه در پیاده روی عظیم اربعین قابلیت های ویژه ای است، بیمارستان صحرایی ارتش و دو اتاق سرد در مرز خسروی و بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس ، دو فروند بالگرد و بیمارستان مجهز صحرایی توسط سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان در سه راه نصرآباد که یکی از مجهزترین بیمارستانهای صحرایی کشور است در پیاده روی اربعین خدمات لازم را به زائران ارائه می دهند.
۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۰:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید