اخبار

مراقبین بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین حسینی (ع)

مراقبین بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین حسینی (ع)

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از استقرار تیم های مراقبت بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در مراکز مسیر تردد زوار اربعین حسینی (ع)،ایستگاه راه آهن و فرودگاه کرمانشاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر نادری اظهار داشت: از ابتدای شروع مراسم اربعین حسینی(ع) امسال تیم های مراقبت بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در قالب ۲۰ تیم ، متشکل از ۱۱۲ نفر از کارشناسان بیماری ها،بهداشت محیط و آموزش بهداشت ضمن استقرار در مراکز بهداشتی درمانی مستقر در مسیر تردد زوار ، ایستگاه راه آهن و فرودگاه کرمانشاه نسبت به ارائه آموزش های بهداشتی،غربالگری بیماری های واگیر و اجرای نظام مراقبت سندرم های واگیر(شامل شناسایی از طریق تب سنجی،معاینات بالینی،مصاحبه و پرسش و پاسخ،،نمونه برداری،پیگیری و ارجاع زوار دارای علائم بیماری های واگیر) اقدام نمودند.

وی همچنین اظهار داشت : واحد آموزش سلامت این مرکز اقداماتی مانند: نصب بنر و استند آموزشی،توزیع تراکت و پمفلت های آموزشی ، برگزاری جلسات آموزشی جهت زوار به صورت جمعی و انفرادی را به صورت مستمر تا پایان مراسم انجام می دهد.

به گفته دکتر نادری واحد سلامت محیط و بیماری های غیر واگیر نیز در زمینه کلر سنجی و نمونه برداری میکروبی منابع آب آشامیدنی ،بازدید موکب ها ،سرویس های بهداشتی،نمازخانه و مکان های استراحت زوار در راه آهن و فرودگاه هستند و مراقبت بیماری های غیر واگیر(دیابت،فشار خون و ...) در این مراکز مشغول فعالیت می باشند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان همچنین افزود:از ابتدای برنامه پیاده روی اربعین و تا پایان آن حدود ۱۰۰ نفر از پرسنل این مرکز  نیز در قالب پزشک ، دندانپزشک، مراقب سلامت، دارو یار ، دستیار دندانپزشکی و نیروی خدماتی به مرز خسروی اعزام و به مدد جویان ارائه خدمت می نمایند .

   

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۴:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید